Eerste (reis) dag zit erop - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Eerste (reis) dag zit erop - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Eerste (reis) dag zit erop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

17 December 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De eerste (reis) dag zit er op. Om kwart over vijf zou ik opgehaald worden door een kennis, die me bij het station Driebergen-Zeist zou afzetten. Hij liep even met me mee om de koffer te dragen, want in Driebergen moet je twee trappen af en twee trappen af. dat is niet echt handig. Toen we eenmaal op het perron stonden kwam er een omroep dat er geen treinen reden tussen Utrecht en Ede-Wageningen vanwege een auto die aangereden was door een trein. Alleen vanuit Ede kwamen ook geen treinen. Uiteindelijk bleken die ook gecancelled te zijn. Daar stond ik dan om tien voor zes. Gert-Jan aarzelde geen moment en vond dat hij me naar Schiphol moest brengen. En dat op vrijdagavond. Op hoop van zegen zijn we gaan rijden en wonder tot boven wonder was er totaal geen file. Ik was gewoon om half zeven op Schiphol. Gert-Jan nogmaals heel hartelijk bedankt. Nog wat cadeautjes gekocht op Schiphol en om kwart voor negen gingen we de lucht in. Om 10 uur waren we al in Parijs. Dat was bijna een uur sneller dan van de week, toen ik naar de kapper moest. Het was wel een heel stuk lopen naar de andere terminal en ik moest er nog flink de pas in zetten om op tijd te zijn. Eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat er te veel mensen (door weersomstandigheden) te laat waren en er was besloten te wachten. Een vertraging van drie kwartier. Dat heeft de piloot achter ingelopen want we kwamen maar 10 minuten later aan. Ik had wat slaappillen ingenomen en dat heeft goed geholpen. Het is nu 03.30 uur plaatselijke tijd en ik ben klaar wakker. Wat was het heerlijk om te landen en de warmte te voelen. Het was zo'n graadje of 30. Alle mensen in zomerjurkjes. Maar wat een stad zeg. Duizenden maar dan ook duizenden scooter en brommers. Alles rijdt door elkaar, ze houden geen rekening met rood licht en toch rijdt het goed door. Heeft met het fenomeen ritsen te maken. Omdat het zaterdagavond was was het extra druk plus dat de hele stad werkelijk uitbundig versierd is met Kerstdecoraties. en dan hebben we het niet alleen over straatverlichting. Er staan hele dorpen opgesteld bij winkels met rendieren, sneeuwpoppen en Kerstmannen. Ik ben al even de straat op geweest om het een en ander te bekijken, maar het was zo ontzettend druk dat ik dit op een andere avond opnieuw ga doen. Vuitton, Gucci en what ever is hier ook goed vertegenwoordigd. Ik zal proberen foto's aan de site te plakken. mocht dat deze week niet lukken, dan zeker volgende week, want Yvette weet hoe het werkt
Mijn hotel ligt midden in de stad, ik kan heel veel te voet doen. Het restaurant is op de 7e verdieping met een dakterras. Heerlijk buiten ontbijten.
Ik ga nu proberen nog even te slapen, want morgen gaat het beginnen.