Niet alleen maar wolkenkrabbers - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Niet alleen maar wolkenkrabbers - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Niet alleen maar wolkenkrabbers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Wat is het heerlijk om in een hotel te zijn wat overal vlakbij ligt.
Vanmorgen vroeg ben ik naar Little India gewandeld. Een wijk wat op een twintig minuten lopen van het hotel af ligt. Ik had een route meegenomen, waardoor je alle dingen zou zien, die je daar moet zien. Ik was er rond een uur of negen. Dat bleek een beetje vroeg, want ze waren net bezig de winkels te openen. Een heel andere sfeer. Gewone galerijen met winkels, met daarboven 2 of 3 verdiepingen woningen. Natuurlijk was alles ingebouwd door wolkenkrabbers, maar als je daar loopt, merk je er niets van. Het was echt anders. Veel kleurrijker. Winkeltjes met groenten, fruit, souvenirs, kleding, cafeetjes, vriendelijke mensen. Kortom, heerlijk om hier rond te dolen. Ook qua kleur is het hier geweldig. De huizen hebben allerlei kleuren. Hier word ik vrolijk van. En wat je in India veel ziet zijn de bloemenkransen. Deze worden overal verkocht. Op een gegeven moment kom ik bij de Sri Veeramakaliamman Tempel. Wat mooi. Het is weer allemaal goud wat er blinkt. Hier lopen nog monniken rond en de tempel wordt echt druk bezocht. Ik had mijn sarong en kanten bloesje bij me, want je mag niet met blote knieen en armen naar binnen. Schoenen uit, omgekleed en daar rond gekeken. Werkelijk schitterend. Ook zoals de mensen geloven in hun 'God'. Er was een man die helemaal in trans was. Hij zat er nog steeds toen ik weg ging.
Daarna ben ik naar de Mustafa markt geweest. Deze is dag en nacht open. Ik heb er even doorgelopen, maar dat winkelen is niets voor mij. Alleen maar kits. Vanaf dit punt heb ik de bus weer gepakt en ben naar Clarke Bay gereden. Hier kon ik een rivier cruise maken. Dat was erg leuk, omdat je de skyline, de merlion en nog meer vanaf het water kon bekijken. Ook Clarke Bay was nieuw voor me. Het uitgaangscentrum van Singapore. Echt alleen maar terrasjes. Zo gezellig.
Ik had me voorgenomen om naar de botanische tuinen te gaan. Er zou een regenwoud zijn. Dat wilde ik wel eens zien. Inderdaad. Reusachtige bomen en andere vegetatie. Alleen de luchtvochtigheid van een regenwoud ontbrak. Ik ben in Peru geweest en daar transpireerde je al een ongeluk door gewoon te zitten. Hier gebeurde dat niet. En daarnaast kwam ik eekhoorns tegen. Die zie je niet in het regenwoud. Daar kom je pythons en zo tegen. Ook ben ik naar de orchideeentuin geweest. Wat een verschillende soorten in allerlei kleuren en maten. Prachtig. Ik had het toen wel gehad en ben naar het hotel gegaan, waar ik nog een uurtje aan het zwembad heb gelegen. Dat was niet zo prettig, want ze zijn ook een soort Noord-Zuid lijn van de metro aan het aanleggen en die loopt precies voor het hotel. Alleen pakken ze het hier iets anders aan. De gebouwen zijn van tevoren al gestut, de winkels, hotels e.d. hebben een schutting, waartegen planten en zo staan. Dat houdt het geluid ook al tegen en de werklui beginnen pas om 9 uur en stoppen rond een uur of 8. Eigenlijk heeft dan niemand er last van.
Morgen wordt ook weer een leuke en lange dag, maar dat lezen jullie wel weer

  • 04 Januari 2012 - 21:40

    Sam:

    Klinkt goed Els!
    Geniet r nog maar van! hier is t bar en boos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 79209

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: