Laatste dag (snik, snik) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Laatste dag (snik, snik) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Laatste dag (snik, snik)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Ja, jullie lezen het goed. Het doet pijn om terug te gaan. Ik begon net de smaak te pakken te krijgen. Ik had totaal niets met deze stad, totdat ik in de haven kwam en al die andere dingen.
Bij het importeren van de foto's kwam ik er achter dat mijn foto's van Chinatown en verder verdwenen waren. Ik zal wel weer iets aangeraakt hebben, waardoor verplaatst zijn. Omdat ik het daar zo leuk vond ben ik vanmorgen teruggegaan om nieuwe foto's te maken. Nu ikde weg weet was dat zo klaar. Ik had ook nog leuke souvenirs gezien en heb deze ook maar gelijk gekocht. Alleen liep ik ook nog tegen twee bronzen paarden op. Of het echt brons is weet ik niet. Ze wegen wel zwaar en ik vind ze mooi.
Weer met de bus terug naar het hotel om mijn koffer in te pakken.
Om 2 uur had ik nog een excursie naar Sentosa eiland. De folder beschreef het hele gebeuren heel anders. Het leek wel of ik in Disney world kwam. Daar hou ik dus helemaal niet van. Eerst kregen we een tekenfilm te zien over het ontstaan van de naam Singapore. Zat wel leuk in elkaar.
Daarna naar een wassenbeelden museum geweest waar de historie van Singapore uitgebeeld werd en welke bevolkingsgroepen met welke rituelen er zijn. Dat is nog al wat. Ook de natuur hadden ze nagemaakt. Kom je op een gegeven moment door een donker stuk 'bos' en daar steekt een stuk slang uit. Dat gaf een stem aan en met dat hij dat zei kwam er een of ander geluid. Je schrok je het maupidaupi.
Daarna zijn we naar Underwaterworld geweest. Dat was enorm. Wat een grote vissen en krabben. Geweldig.
Vervolgens gingen we naar de Dolphin Lagoon. Dus ik dacht naar het strand om daar de roze dolfijnen te bekijken. Dus niet. Het was gewoon Harderwijk met een zeehonden en dolfijnen show.Het was wel heel erg leuk opgezet.
Toen kon je nog naar een 4d film gaan kijken, maar daar hadik geen zin in.
Als afsluiting gingen we wel naar het strand waar een stuk opgevoerd werd over de songs of thesea.
Het ging om licht, water, vuur en nog wat. Het was een spetterende lasershow met stripfiguurtjes en een echt gezicht. Het was fenomenaal om dat te zien. Rook- en lichteffecten.Allemaal vuur wat uit de grond geschoten werd, waterfonteinen en op het laatst een spetterend vuurwerk. Je kunt je geen mooier afscheid wensen.
Eenmaal terug in het hotel mocht ik me nog even douchen bij het zwembad. Dat was wel lekker.
Op internet las ik inmiddels dat mijn vlucht vertraagd is. En niet zo'n beetje ook. Ik zou om 01.25 uur vliegen en dat wordt nu02.40 uur. Vanwege het slechte weer in Nederland en iets met een vlucht uit Bali (?). Ze zullen wel wat tijd inhalen, maar niet zo veel. Ik ga nu een nachtmutsje halen en dan ben ik tegen half drie wel aardig slaperig.
De foto's komen er morgen bij denk ik, maar ik ga het zo nog even proberen op mijn eigen computer.
Oh, en Lady Dimple mag in Vianen blijven. Ik was er al bang voor. (ha, ha).
Nou,ik zie jullie snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 79202

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: