Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Nairobi

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

15 December 2012 | Kenia, Nairobi

Vandaag wordt het een relaxte dag. In Nairobi valt niet zo veel te zien, dus heb ik besloten een taxi voor een halve dag te huren. Om 10 uur pikte hij me op om naar het Giraffencentrum te rijden. In dit park zijn een aantal mannetjes en vrouwtjes die er voor moeten zorgen dat de Rothschilt giraffe niet dreigt uit te sterven. Deze giraffe is enorm in aantallen afgenomen door de verstedelijking en stroperij. De voortplanting gaat goed, want er zijn al een aantal nakomelingen. De Rothschilt giraffe heeft in de bruine plekken zwarte stippen en ze hebben witte poten. De andere 2 soorten hebben gevlekte poten.
Er is een veranda gebouwd, waardoor je op ooghoogte komt te staan met deze dieren. Je kunt ze voeren en ook kussen. Kijk dan uit voor hun tong, want deze is enorm lang. Ze zijn best wel schuw en laten zich niet aaien. Dat is maar goed ook, want tenslotte zijn het wilde dieren.
Daarna zijn we richting stad gegaan. Dat duurde ruim een uur door de slechte wegomstandigheden. Enorme kuilen en gewoon over het zand. Ze zijn wel aan het asfalteren, maar dat gaat hier allemaal handmatig, dus genoeg werk aan de winkel.
Onderweg zijn we gestopt bij de sloppenwijken. Het was weer vreselijk om te zien. Geen toiletten, geen electriciteit en water en een enorm stank. We zijn hier snel weggegaan richting stad.
Het was in inderdaad niet spectaculair, maar wel erg schoon. Ook hier was het weer een chaos van jewelste. Ik had het helemaal gehad met al die auto's en heb de chauffeur me terug naar het hotel laten brengen. Het was mooi weer en ben nog even op het terras gaan zitten. Omdat vandaag de start is van alle toers was het behoorlijk druk.
We hadden om 18 uur de briefing en we zijn maar met zijn vijven. 3 Engelsen en 2 Australische dames, waarvan 1 zo scheel als een otter is, echt scheel. het werkt gewoon op mijn lachspieren.
Maar heerlijk, wat een ruimte in die truck zometeen. En wat kunnen we een hoop doen, hoeven niet op zoveel mensen te wachten. Morgenochtend om half 8 vertrekken we. Dan gaat het echte werk beginnen. Ik weet dat de wegen erg slecht zijn, dus we gaan het beleven.