Meserani Snake Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Meserani Snake Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Meserani Snake Park

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 December 2012 | Tanzania, Arusha

Het Meserani Snake Park ligt zo'n 2 uur ruiden ten westen van Arusha.
Onze laatste stop van deze reis. De laatste keer tent opzetten, afbreken, koken, afwassen enz. enz. Het was erg zwaar, vooral lichamelijk. Het regende 's nachts nog al eens, dus de tenten waren nat. Je moest iedere keer die hele tent optillen om de haken vast te maken. Je had geen vingers meer over. Dat weegt niet op tegen wat we gezien hebben.
Vandaag onze laatste gamedrive in de Ngorongoro Crater. Ngorongoro is ontstaan door de aardverschuivingen die ook de Rift Valley hebben gevormd, was ooit net zo hoog als de Kilimanjaro. Ongeveer 3 miljoen jaar geleden blies de berg zichzelf op. De rand van de krater bevindt zich op 2285 meter hoogte.
We moesten dan ook een eind naar beneden rijden om in de Crater te komen. Deze Crater bestaat voornamelijk uit grasland. Dat maakt het makkelijker om de dieren te zien. Er zijn hier geen giraffen, topi's of impala's. Het is te moeilijk om de lastige rotsen naar beneden te nemen.
Dit was een compleet ander gebied dan we gezien hebben. Veel bloemen. Een meertje waar flamingo's stonden. Heel, heel veel verschillende dieren gezien, vooral vogels. En ...... neushoorns, leeuwen, jakhalzen, echt van alles. Door al deze bloemen dacht ik even op een alpenweide te staan.
Gigantisch mooi. En het werd nog mooier en zeer speciaal. Het neusje van de zalm zich toch steeds aan het eind van de gamedrives. Plotseling stak er een Serval kat over. Dit is een bedreigde diersoort en staat op het punt van uitsterven. Dit is een kleinere soort dan de cheetah.
Deze dag kon dus ook weer niet stuk.
Onze laatste avond hebben we gevierd in de bar van de campsite. Iedereen was blij naar huis te kunnen. De groep was geen eenheid en dat was erg jammer.