Vissen kijken en zo - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Vissen kijken en zo - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Vissen kijken en zo

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Januari 2015 | Guadeloupe, Guadeloupe

De afgelopen twee dagen ben ik rundum Hause gebleven. Ik wilde wat verder reizen, maar het openbaar laat in het weekend nog meer te wensen over dan door de weeks.
Ik heb wat bij het naburige hotel op het terras gezeten en mensen gekeken. ook niet verkeerd.
Vanaf vandaag heb ik een auto gehuurd. Is toch wel wat makkelijker. Een Peugeot 107.
Ik had grootse plannen voor vandaag. Reserve Cousteau (een van de beste duikplekken van de wereld), Basse Terre (de hoofdstad) en de La Soufriere (een vulkaan). Echter, ik was wat vergeten in te calculeren. De weg is erg bochtig en zeer heuvelachtig.
De Peugeot trok het niet. Ik moest in zijn twee naar boven. Ik durfde op deze manier niet de bergen in. Daarnaast heb ik over 35 kilometer een uur gedaan en toen was ik net bij het duikparadijs. Daar heb ik het dan ook maar bij gelaten.
Ik heb een boottocht geboekt, waarbij je onder water kunt kijken.
Wat een fantastisch rif. Zo ontzettende veel verschillende vissen en koralen gezien. Het was niet eenvoudig om dit te fotograferen, omdat juist dan de zon op de vissen moet schijnen. Je mocht namelijk niet flitsen. Zelfs een trompetvis gezien.
Op de terugweg kwam er nog even een zeeschildpad boven water, maar ook hier moet je heel snel zijn, omdat ze maar even adem happen en weer onderduiken.
's Middags heb ik aan het zwembad gelegen. Er was niemand. Het hotel is overigens zo goed als leeg deze week (maar 6 kamers van de 29). Ik vind het niet erg.
Morgen ga ik naar het Noorden, daar is het niet zo heuvelachtig. Ik ben benieuwd.

• 07 Januari 2015 - 09:21

Saskia:

Els, wat een plaatjes.....! En ik zie het al helemaal voor me, in de kleine peugeot de bergen in, doe wel voorzichtig!!!!!!