Bezoek aan het rummuseum - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Bezoek aan het rummuseum - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het rummuseum

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Januari 2015 | Guadeloupe, Guadeloupe

Ik zou vandaag iets cultureels gaan doen. Dat heb ik ook gedaan. Een bezoek aan het rummuseum. tenslotte is het volksdrank nummer 1 en het hele eiland staat vol met suikerriet. Dan moet je er ook wat van af weten. Het was maar 20 minuten rijden. Het zag er veel belovend uit.
Toen ik eenmaal binnen was was het eigenlijk zo bekeken. Een ruimte met wat foto's en boeken en een paar apparaten. daarnaast hadden ze een verzameling vlinders van over de hele wereld. Dat was wel heel indrukwekkend. en hoe groot deze kunnen zijn. Verder nog een ruimte met klederdrachten en eentje met allemaal schepen die geland zijn aan Guadeloupe.
Ik mocht niet fotograferen. Ik mocht nog wel rum proeven, maar dat om kwart voor 10 's ochtends, dat zag ik toch niet echt zitten.
Ik was dus vroeg terug en ben naar het strand gegaan. Het was bij het naburige hotel grote wisseldag. Er ging een lading vol Zweden naar huis. Ik ben benieuwd wat er morgen is aangekomen.
Ik heb gisteren nog even naar het weerbericht gekeken. Ik heb ook nog wat andere weersites bekeken want ik dacht dat de computer was blijven steken. Vorige week waren het al deze voorspellingen en het gaat gewoon maar door, maar ………….. het komt wel uit.
Ik zag dat de foto van mijn vier vrienden niet geplaatst was. Ik doe nu een nieuwe poging.
Morgen laatste dag van de autohuur. Ik ga nog een keer naar Deshaies. Daar zijn leuke winkeltjes, misschien kan ik nog wat souvenirs scoren.