Bezoek aan het rummuseum - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Bezoek aan het rummuseum - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het rummuseum

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Januari 2015 | Guadeloupe, Guadeloupe

Ik zou vandaag iets cultureels gaan doen. Dat heb ik ook gedaan. Een bezoek aan het rummuseum. tenslotte is het volksdrank nummer 1 en het hele eiland staat vol met suikerriet. Dan moet je er ook wat van af weten. Het was maar 20 minuten rijden. Het zag er veel belovend uit.
Toen ik eenmaal binnen was was het eigenlijk zo bekeken. Een ruimte met wat foto's en boeken en een paar apparaten. daarnaast hadden ze een verzameling vlinders van over de hele wereld. Dat was wel heel indrukwekkend. en hoe groot deze kunnen zijn. Verder nog een ruimte met klederdrachten en eentje met allemaal schepen die geland zijn aan Guadeloupe.
Ik mocht niet fotograferen. Ik mocht nog wel rum proeven, maar dat om kwart voor 10 's ochtends, dat zag ik toch niet echt zitten.
Ik was dus vroeg terug en ben naar het strand gegaan. Het was bij het naburige hotel grote wisseldag. Er ging een lading vol Zweden naar huis. Ik ben benieuwd wat er morgen is aangekomen.
Ik heb gisteren nog even naar het weerbericht gekeken. Ik heb ook nog wat andere weersites bekeken want ik dacht dat de computer was blijven steken. Vorige week waren het al deze voorspellingen en het gaat gewoon maar door, maar ………….. het komt wel uit.
Ik zag dat de foto van mijn vier vrienden niet geplaatst was. Ik doe nu een nieuwe poging.
Morgen laatste dag van de autohuur. Ik ga nog een keer naar Deshaies. Daar zijn leuke winkeltjes, misschien kan ik nog wat souvenirs scoren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 79055

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: