Tortuguera National Park - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Tortuguera National Park - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Tortuguera National Park

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 December 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Het was vroeg opstaan vandaag, maar hopelijk is het de moeite waard. We gaan een tocht door de rivieren maken om wild te spotten. We gingen met een kano, we hoefden gelukkig niet zelf te peddelen. Het duurde wel even voordat we de kaartjes hadden, want we waren niet de enige die dit hadden verzonnen. Het was gelukkig nog niet zo warm, alleen moesten we zwemvesten om en dat gaf toch een soort van sauna gevoel. Het duurde niet lang of we hadden al de eerste dieren gespot. Veel vogels, reigersoorten, de reuzen tijgerroerdomp, wat een vogel zeg zo groot. schildpadden, kaaimannen, apen, luiaards, veel leguanen en toekans. Alleen deze waren te ver weg om te fotograferen. Na een uur of 3 en wederom oververhit zijn we terug naar het hotel gegaan. We hebben ons even opgefrist, waarna de groep zich splitste. Ik ben met de Deense dame (die had ik nog niet genoemd) een wandeling door het bos gaan maken. Omdat het zo warm was hebben we alleen hagedissen gezien. We zijn zo'n 3 uur onderweg geweest. Ik voel mijn spieren goed nu.
Om 7 uur hadden we briefing voor de volgende dag. Dat ging even niet goed. Iedereen ging door elkaar praten en de gids stond er voor spek en bonen bij. Het is een aparte groep mensen.
's Avonds heb ik nog een toer gedaan om dieren te spotten. Dat is iets anders dan overdag. Nu zag je kikkers, spinnen, salamanders, leguanen, luiaards en ……… een gordeldier. Het is alleen moeilijk hier te fotograferen omdat alles zo dicht begroeid is. Ze kruipen gelijk in de dekking en je ziet ze niet meer. Deze toer duurde ook zo'n 2 uur. Om half 11 lag ik op bed. Het was me het dagje wel.