La Selva National Park - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu La Selva National Park - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

La Selva National Park

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2015 | Costa Rica, Sarapiquí

Vandaag gaan we naar het La Selva National Park. Dit is een research centrum. Hier zouden we ook veel dieren gaan zien.
Het was maar een paar minuten met het busje. We kregen eerst uitleg wat ze hier allemaal doen en daarna gingen we op pad. Het was heel bijzonder.
Veel dieren gezien. Toch zijn ze moeilijk te fotograferen. Ze zitten allemaal vrij hoog in de bomen. Werkelijk heel veel verschillende dieren gezien: een pekari, luiaards, leguanen, apen, vogels, een gele groefkopadder, een papegaai, een toekan. Klinkt misschien een beetje verwend, maar het begint er op te lijken.
De middag werd door een aantal mensen gebruikt om te gaan wildwater raften. daar waag ik me niet aan. Ik zit hier nu heerlijk op het overdekte terras alle dagen te vullen van mijn site, met op de achtergrond mooie vogels, vlinders en eekhoorns.
Wat we vanavond gaan doen weet ik niet. Zal wel weer eten worden. De groep is niet leuk. Er wordt helemaal niet gelachen. Als ik vraag of er ergens een zwembad is of zo, zodat we met z'n allen een biertje kunnen drinken en wat zwemmen schreeuwt de helft al dat ze niet van water houden. Wat een ellende. En Costa Rica is een hondenlievend land. Elk huis heeft een hond. Zitten er hier een aantal dames die honden niks vinden. Dat werkt dus niet.
Morgen gaan we naar een home stay ergens in de middle of nowwhere. Volgens mij wordt daar oud en nieuw gevierd. Ik ben bang dat we gewoon op tijd naar bed gaan.