Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Panama

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Januari 2016 | Panama, Panama-stad

Vandaag staat de oude stad van Panama op het programma. Een stukje geschiedenis is altijd meegenomen. Eerst ontbijten en dat gaat gelukkig allemaal goed nu. Geen echte medicijnen nodig gehad. Omdat de bus pas om kwart over 10 vertrok lag ik om 8 uur al in het zwembad. Het is dan gewoon al hartstikke warm, maar goed uit te houden. Ik had ook nog geld nodig voor de taxi morgen. Ik zag dat een taxi naar de eerste halte van de hop on hop off bus maar 5 dollar kostte, ben ik om half 10 daar naar toe gegaan. Hij heeft me bij de ATM afgezet en vervolgens verder gebracht naar de bushalte. De mensen zijn hier ook echt hartstikke aardig. En het is hier minder duur dan in Costa Rica.
Toen ik daar aankwam was er een soort van muziek/dansgroep en die gingen ook nog optreden. Prachtige kostuums en mooie mensen. Ik heb nog wat rond gelopen en foto's gemaakt. Het was hier erg druk met Amerikanen. Die kwamen van een cruiseschip en gingen een toer doen. Ik ben blij dat die niet in mijn hotel zitten. Er mogen 10 mensen met max. 80 kg in de lift. Van deze groep mogen er dan maar 4 mee. Er waren er bij die konden niet eens in de bus komen en moesten er ingeduwd worden. Wat erg.
Binnen 20 minuten was ik in de oude stad. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Dit is een van de mooiste oude steden die ik gezien heb. Mooie straatjes, mooie gebouwen en ook hier weer verdwaald. Ik kwam ineens in een heel ander soort gebied met marktkraampjes, het was veel drukker en ook Indianen. Heel apart. Ik zag alleen maar vrouwen in heel vreemde kleding en accessoires. Eerst denk je dat ze getatoueerde benen hebben, maar dat zijn kralen. Ik vroeg me wel af hoe ver ik van de bushalte was, want ik had nog maar een half uur. Dan maar richting wolkenkrabbers lopen en daar had ik mijn herkenningspunt. De vismarkt. Alleen kon ik me niet oriënteren of ik nu links- of rechtsaf moest. Nog een paar mensen gevraagd en die wisten het ook niet. Ik kreeg een briljant idee. Het kenmerk kon ook wel eens aan de achterkant staan, dus ben ik naar de andere kant van het gebouw gelopen. Dat was eigenlijk niet meer nodig, want ik kreeg de oude stad ineens in het zicht, zoals ik was uitgestapt. Gevonden. Ik had nog 20 minuten, dat moest genoeg zijn. Op tijd rijden kennen ze niet dus dat zat wel goed. Onderweg heb ik gevraagd of ze me bij het hotel wilden afzetten en dat hebben ze ook gedaan. Binnen 5 minuten was ik er. Ik had inmiddels ook bericht gekregen of Iwan woensdag opgehaald kon worden. Ik heb de dierenarts een berichtje gestuurd en hij moet nog even blijven. Hij had twee keer een terugval gehad, maar nu gaat het goed. Hij is vrolijk. Alleen willen ze voor de zekerheid nog een hartecho maken, omdat hij een raar geluid in zijn hart had toen de zandkoliek begon. ik vind het prima. Dan weet je ook waar je aan toe bent. Ik ga natuurlijk wel woensdag naar hem toe. En ook Lady Dimple ophalen. Wat een feest zal dat weer zijn. Daar komt uiteraard ook nog een verslag van. De laatste van deze vakantie.
Ik heb me ingecheckt. Het vliegtuig zit nokkie nokkie, dus weinig ruimte om te slapen.
Daarna ben ik wederom naar het zwembad geweest en daar zit ik nog steeds, natuurlijk in een panterprintje. Ik heb de laatste dagen hier verwerkt en ook gegeten met heerlijke lounchemuziek. Gewoon in badkleding. Fantastisch.
Morgen nog een dag. Om 4 uur word ik opgehaald. Wat er morgen gaat gebeuren weet ik nog niet. Jullie lezen het wel.



  • 13 Januari 2016 - 07:45

    Grace:

    Hoi Els,

    Ik heb genoten van je verhalen, wat een bijzondere reis, in alle opzichten. Elke dag een belevenis, met ups en downs, never a dull moment:). Als ervaren reizigster heb je het allemaal doorleefd en ik genoot met je mee. Leuk zoals je vertelde over de ontmoetingen met de locale mensen en wat heb je ontzettend veel dieren gezien. Gelukkig is het met de groep goed gekomen al blijf je natuurlijk altijd wel aparte mensen houden. Panama is nu ook meer voor mij gaan leven dan alleen maar een aanvlieghaven en het Panamakanaal.
    Nu terug in het dagelijkse leven, je kunt terug kijken op een prachtige vakantie:)!

    Groetjes,
    Grace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 79085

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: