Laatste dag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Laatste dag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Laatste dag Vietnam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

22 December 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Eigenlijk wilde ik vandaag een excursie naar een bio reservaat ten zuidoosten van Ho Chi Minh, maar ik was de enige, dus dat ging niet door. Als alternatief heb ik er vandaag een wandeldag van gemaakt. Ik wilde graag de Japanse pagode bekijken. Deze lag wel een eindje uit de buurt, maar met een taxi schiet ook niet echt op. Het was een aardige route. Ik kwam langs allerlei ambassades en de dierentuin. Ik moest wel wat wegen oversteken, wat hier echt een crime is. Iedereen rijdt gewoon door rood en zebrapaden hebben totaal geen zin. Net zoals de auto's en motoren, scooters en brommers door elkaar zigzaggen, moeten voetgangers dat ook doen.
Na een half uur flink aan de wandel geweest te zijn was ik er. Eindelijk even geen geluid van al dat verkeerslawaai. Bij de ingang heb ik een zakje (levende) goudvissen gekocht die ik in de vijver mocht gooien. Er was ook een schildpaddenvijver. Volgens mij was deze een beetje overbevolkt, maar ze werden goed verzorgd. Hier kwam je echt even tot rust. Ik heb daar ook een poosje op de binnenplaats gezeten om mijn weg te vervolgen naar China town. Onderweg kwam ik nog langs een park en ik dacht daar verkoeling en rust te vinden, maar niets is minder waar. De bomen hadden hier amper bladeren en het verkeer raasde gewoon langs je heen. Op een gegeven moment was ik het zo zat met dat oversteken dat ik een taxi heb genomen. En dat is maar goed ook, want het was een behoorlijk eind uit de buurt. Wel geweldig. Ik kwam midden in een markt, waar ze echt van alles verkopen. Horloges, oude mobieltjes, sandalen, vlees, speenvarkens, kippen met ook hier de kop er aan. fruit en nog veel meer. Van hieruit ben ik terug gelopen richting hotel. Tenminste, dat dacht ik. Uiteraard liep ik weer de verkeerde kant op. Een Vietnamees meisje zag me in de stratengids kijken en zei dat ik terug moest. Jemineetje en het was al zo benauwd. Mijn broek plakte aan mijn kont en het transpireren stopte niet. Eindelijk was ik bij de straat die ik in moest slaan en ben daar eerst maar eens op een terras gaan zitten om bij te komen. Ik was echt oververhit. Een lekker koud Heineken biertje gedronken en natuurlijk noedels gegeten. Ik bleek al heel dichtbij het hotel te zijn, nog maar 20 minuten. Nou, dat viel mee. Eerst maar weer gedoucht en toen mijn koffer gepakt. Dat ziet er een stuk beter uit dan vorige week. Ik houd zelfs ruimte over, alleen ik kan er niet meer in doen vanwege het overgewicht. Dat komt wel goed als ik uit Nieuw Zeeland vertrek, want ik heb een drietal tennisrackets, schoenen, laarzen, chaps van de familie Gilles bij me, en Kerstcadeautjes.
Om kwart voor zes zou ik opgehaald worden voor een bezoek aan het waterpoppentheater met aansluitend een riverdinner cruise op de Mekong rivier.
De show was indrukwekkend. Allerlei poppen die allerlei bewegingen maakten en door en over elkaar vlogen. Ook de afstand die ze aflegden was behoorlijk en je zag geen mensen. Soms waren er wel 14 - 15 poppen in het water. Aan het eind van de show kwamen de 'spelers' te voorschijn. Dat waren er maar 7. Des te knapper vond je het.
Een klein stukje verder gingen we de boot op voor een diner. Dit was ook prima verzorgd. Er was zelfs live muziek aan boord. Het was een mooie avond om Ho Chi Minh mee te besluiten.
Morgen om 07.00 uur word ik opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. Het wordt weer een zware dag en nacht en dag.

  • 23 December 2011 - 05:56

    Alles Ok:

    Hoi hoi,
    Helaas heb je gelijk gekregen met tranen in mijn ogen bekijk ik het nieuws. Hopelijk is alles goed en ben je er over heen gevlogen en geen tussenlanding gehad. Liefs doei doei

  • 23 December 2011 - 15:39

    Marrij:

    Hee Els, hoop dat je een goede vlucht hebt gehad! Dat was wel even schrikken! Hoop dat het nu even klaar is daar! Heel veel plezier, ben benieuwd naar de foto's. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 79486

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: