31 december, laatste dag 2011 en Happy New Year - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu 31 december, laatste dag 2011 en Happy New Year - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

31 december, laatste dag 2011 en Happy New Year

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

31 December 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Toen we vanmorgen uit het raam keken was het niet echt veel beter. We hadden echter geen zin om weer een dag in het huis door te brengen en hebben bedacht om naar de Marlborough Sounds te gaan. Om half 10 waren we onderweg, via Havelock, Blenheim en dan naar Picton. Robert dacht dat het daar beter weer zou zijn, dus niet. Het was zelfs zo'n 8 graden kouder dan in Nelson. Op zich viel de regen wel mee, maar het was winderig en daardoor koud. Ineens hadden we zoiets van: "moeten we geen oliebollen hebben vandaag?". En toen we dat zeiden stonden we voor een Nederlandse bakkerswinkel en daar hadden ze inderdaad oliebollen. Ze smaakten ook echt Nederlands. Verder hebben we hier wat gewinkeld en gegeten. Op de terugweg zijn we via een mooie weg terug gegaan. Alleen vandaag werkte het weer niet mee.
's Avonds zijn we naar Nelson gegaan om Oudjaar te vieren. Er zouden verschillende bands optreden. Het leek wel een feestje uit de jaren zestig. We hebben daar wat gegeten en gedronken en toen het Nieuwjaar was hebben ze daar drie vuurpijlen in de lucht geschoten en dat was het. Wij als een speer naar huis om te kijken wat er verder aan vuurwerk werd afgeschoten. Niets dus. Nog wat nagepraat en naar bed.

Wij wensen iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig Nieuwjaar. En Ralph ... jij nog een hele fijne verjaardag. Op je voicemail heb je kunnen beluisteren hoe ik je heb toegezongen.

Marrije en Karinne: Geweldig dat jullie in de gaten hadden dat het hier al Nieuwjaar is.

• 01 Januari 2012 - 12:53

Dave & Janine:

Ha Els, een heel gelukkig 2012 toegewenst! Een mooie aftrap in Nieuw Zeeland! En weer volop avonturen en gevaren (aardbevingen), zoals elk jaar. In een week in het buitenland overkomt je meer dan in een jaar in NL, lijkt wel! Veel liefs en groetjes, ook van Lesley en Laura.