1 januari 2012, opmaken voor vertrek - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu 1 januari 2012, opmaken voor vertrek - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

1 januari 2012, opmaken voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Allemaal Oud en Nieuw goed doorstaan? Wij gaan alweer naar bed. Morgen vroeg op, want ik ga Robert, Yvette en Claire verlaten.
We hebben er nog wel een leuke dag van gemaakt. Gelukkig was het droog vanmorgen en de zon kwam heel voorzichtig door. We zijn naar het Rabbit Island geweest. Een groot recreatiegebied met strand. Het ligt in de regio van Golden Bay waar veel aardverschuivingen en overstromingen zijn. dat hebben we geweten. Om bij het strand te komen moesten we ook over wegen die onder gelopen waren. Er moest dus erg voorzichtig gereden worden. Het strand lag vol met wrakhout. Dit kwam door de harde wind. We hebben er ons prima mee vermaakt door er een wigwam met voortent van te bouwen. Verder had Claire haar surfboard weer meegenomen. Het was gewoon vechten wie er het eerst mocht. Hier hadden we grote golven en we kregen het steeds meer onder de knie. Echt geweldig.
Het was ook een leuk gezicht om allerlei scholeksters te zien fourageren. Die vogels zijn veel groter dan in Nederland. Hier noemen ze deze vogels oestervangers.
Voordat we het wisten was het alweer vijf uur. Tijd om terug naar huis te gaan. Onderweg hebben we bij de Italiaan een ijsje gegeten. Heerlijk. Yvette heeft een Thaise schotel gemaakt, waar we van genoten hebben. We hebben de week nog eens doorgenomen en eigenlijk ging het veel te snel voorbij. Het was heel apart hier. Ze hadden alle tijd voor me. In het begin vroeg ik maar iedere keer of we nog bedden moesten opmaken, eten kopen, koken of wat dan ook. Dat is hier niet nodig. We hebben in deze week bij wijze van spreken net zoveel tijd met elkaar doorgebracht dan in Frankrijk in die 9 jaar.
Morgen is het weer een reisdag. Ik land rond een uur of half zes 's avonds in Singapore. Misschien dat ik nog wat te melden heb en anders de dag daarna.

• 01 Januari 2012 - 11:06

Christa:

Hoi Els,

Alles goed hier. Met Iwan gaat het prima. Ga vanmiddag nog even kijken hoe het met hem gaat en zet hem dan lekker samen met Dynamiet buiten. Kunnen ze zich weer even uitleven. Veel geknal hier gisteren. In ieder geval een heel goed nieuw jaar en goede reis naar Singapore.

• 01 Januari 2012 - 19:49

Janine Van Zee:

Hey Lieverd,

Allereerst een gelukkig en gezond 2012 gewenst. Ben je al aangekomen in Singapore?
    Geniet ze en tot gauw.

Groet, Janine

• 02 Januari 2012 - 12:12

Samantha:

Hoi Els,

Gelukkig nieuwjaar!
    Begint al weer goed met een reisje naar het tropische Singapore!
    Geniet ervan!
    Iwan gaat als een zonnetje!
    XX Sam