Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

21 December 2011 | Vietnam, Can Tho

De tweede dag is begonnen. We gaan nu naar de drijvende markt van Can Tho. Deze zijn wel behoorlijk wat drukker dan die van gisteren. Ik moest daar een ananas eten. Die vrouw pelde dat ding echt helemaal geweldig. Maar dat was veel te veel voor mij. Zij heeft hem dan ook in vier delen gesneden en heb drie kwart weggegeven. Het leven is daar toch wel armoedig. Als je de huizen dan ook zo ziet waar je langs vaart. Het is allemaal golfplaten gebeuren. Ik zag een man zich wassen in die vieze rivier, terwijl een vrouw aan de andere kant haar afval er in gooide en even verder op zag je een vrouw haar was doen. Ik begrijp er niets van. En toch is het niet echte armoede. Ze hebben veel kleren, want dat kun je zien aan de was die te drogen hangt. Ze hebben geen honger. Alleen het blijkt dat het niet te betalen is om in een stenen huis te leven. Alleen op het directieniveau.
En deze mensen zijn absoluut niet lui. Of ze zijn aan het wassen, timmeren, koken. Iedereen is wel ergens mee bezig. Zelfs kindertjes van 3 zag ik met een bezem blaadjes bij elkaar vegen.
Na nog veel boten met van alles en nog wat gezien te hebben met koopwaar gingen we naar een rijstnoedelfabriek. Ook heel apart, mensen zijn daar druk bezig om de noedels te maken, terwijl een vrouw daar haar was staat op te hangen, een ander de vechthanen aan het eten geven is en nog iemand de varkens aan het prepareren was voor de slacht. Dat had ik al eens meegemaakt op de Dominicaanse Republiek tijdens een paardrijrit. We kwamen toen langs een boerderij en daar waren twee varkens. We kwamen terug en toen waren ze er niet meer. Ik zei dus tegen mijn gids dat ik direct weg wilden. Was geen probleem. Wist hij veel.
Omdat we toch wel ver van huis waren ging de reis terug naar Can Tho, waar we met de auto weer richting HoChi Minh gingen.
Dat was behoorlijk ver. Onderweg nog in het "VanderVal" restaurant gegeten en door naar mijn hotel, waar ik om drie uur aankwam.
Gelijk maar weer gedoucht, want je plakt na zo'n rit.
Ik heb nog even de Ben Tha markt bezocht. Een overdekte markt met kleding, schoenen, eten, alles wat je je maar kunt bedenken. Ik heb daar even rond gelopen maar het was er zo ontzettend warm en druk dat ik er snel weer uit was. Ik heb toen mijn leven op het spel gezet om over te steken. Wat een ramp zeg. Je moet echt rennen om goed over te komen en aangezien het een heel groot plein was had ik dat probleem wel vier keer. Wat dat betreft is het geen fijne plaats om te zijn.
Inmiddels heb ik ook ingecheckt voor vrijdagmorgen. Dat kan bij Vietnam Airlines al 40 uur van te voren. En morgenochtend check ik in voor Auckland. Ook al mogelijk.
Nou, morgen nog 1 dag en dan ga ik mijn vriendinnen en vriend zien. Duurt qua vluchten nog wel meer dan 12 uur. Het is niet zo dat je zo'n bezoek even doet. Dat moet echt gepland worden en kan niet in twee weken tijd, want je bent al vier dagen aan het reizen, als je het snel achter elkaar wilt doen.

  • 21 December 2011 - 19:52

    Sam:

    Hoi Els,
    Goede reis en geniet van de filmpjes in het vliegtuig!
    Groetjes, Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 79230

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: