Reisdag Hong Kong - Auckland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Reisdag Hong Kong - Auckland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Reisdag Hong Kong - Auckland

Blijf op de hoogte en volg Els

08 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Niet kunnen inchecken gisteravond. Ik had niet via de website van Air New Zealand geboekt, dus kan het niet. Ook de foto's downloaden ging niet. Mijn wifi tegoed was op. Foto's volgen zodra ik mijn teksten heb bijgewerkt.
Vandaag wilde ik nog het een en ander doen in Hong Kong, maar om het een of ander had ik daar geen zin meer in. Het is hier zo ontzettend vol met mensen en het stinkt. En ik moest nog inchecken. Ik ga niet met een koffer sight seeen. Blijkt dat ik niet kon inchecken omdat ik niet via de website van Air New Zealand heb geboekt. Maar, in Kowloon station (metro) kon je je bagage afgeven. Taxi genomen en inderdaad. De koffer afgegeven, naar het vliegveld met de metro en vandaar uit ben ik naar Lantau eiland gegaan. Hier staat een enorme Buddah van zo'n 30 meter hoog. Via een kabelbaan kon je daar komen. Het was prachtig om dat reusachtige beeld ineens te zien. Als je er naar toe loopt loop je door een straat van krijgers. Prachtig. Er stond ook een giga tempel, maar deze stond in de steigers. Dat is dan toch jammer. Je mocht er niet in, dus de helft van het bezoek was al voorbij. Ik hield dus wat tijd over en ben naar Tai O gegaan. Dat is een vissersdorpje. Hier heb ik een boottochtje gemaakt door het dorp. Hier wonen de mensen nog in paalwoningen. Dat kun je je in deze tijd niet meer voorstellen. We kwamen ook nog langs een tempel die aan het strand stond, waarna we vol gas de zee op gingen om dolfijnen te spotten. Dat kun je wel doen, maar dan moet de boot wat minder hard varen. Je zag amper wat door het opspattende water en binnen 20 minuten waren we terug in de haven. Dat was nou echt geldklopperij. Maar ja, we waren wel uitgewaaid.
Ik wilde met de bus terug naar de kabelbaan, maar had geen klein geld meer en de buschauffeur geeft geen wisselgeld terug. Dus een taxi genomen. Jeetje wat rijden ze hier hard. Ik zat nog niet of hij gaf al gas en ik viel om. Het zag er niet uit, benen omhoog en zie maar eens overeind te komen met die snelheid. Ik schaamde me dood. In een recordtempo was ik terug bij de kabelbaan. Snel naar beneden en terug naar het vliegveld. Daar nog een snack genomen en weg uit deze stad. Dit is een stad waarvan ik zeg dat ik deze niet meer wil bezoeken. Het is er veel te vol, het is oud en het stinkt.
Het vliegtuig was een half uur te laat, maar daarna liep het soepel. Alleen mijn omgeving was wat minder. 4 baby's op 2 rijen, 3 voor me en 1 achter me. Die achter me was een ramp. Of eigenlijk de moeder. Die bleef het kind maar aanspreken en niet te zachtjes. Mijn buurman keek me al aan en ik heb er wat van gezegd. Het was even rustig. Ze ging het kind op een andere manier bezig houd. Hij mocht nu op het tafeltje staan. Echt leuk voor de buurman. Hij begon aan de man z'n haren te plukken (en hij had er al niet zo veel meer). De moeder vond het nog leuk ook. De buurman stapte ineens uit zijn stoel, draaide zich om en (ik dacht dat die zou gaan slaan) en ging een steward halen. Toen was het rustig. Uiteindelijk zijn we dan toch in slaap gevallen.