Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Het Indiaas eten heeft ons aardig bezig gehouden vannacht. Daarnaast was het warm en konden we niet slapen. En als we dan eindelijk in slaap waren gevallen begonnen de vogels al te zingen. Wat een ellende. We zijn dan ook maar opgestaan, rustig onze spullen gepakt, ontbeten en op weg gegaan richting Taupo. Dat was wel 80 kilometer. Het was pas half 11 toen we aankwamen en zagen ineens een fietsverhuurbedrijf. We hadden al een paar dagen niet echt bewogen, dus een fiets gehuurd. Eerst zijn we een kop koffie gaan drinken. De koffie is hier trouwens erg goed. Elke morgen doen we dat, zodat we de rest van de dag door komen. We hebben de fietsen opgehaald, hebben ons omgekleed en zijn een eind rond het meer gaan fietsen. Fantastisch. Ze hadden net een nieuw fietspad aangelegd, maar helaas, dat stopte op een gegeven moment. Toen waren we al ruim een uur onderweg. We zijn omgedraaid richting dorp en zijn de andere kant op gegaan. Dat was niet zo'n succes. We dachten door een groot park te rijden, maar binnen 5 minuten hadden we het daar al gezien. En het was inmiddels zo warm dat we het wel gehad hadden. Als het hier 25 graden is voelt het veel warmer aan. Dat heeft te maken met de UV straling. Je moet je hier ook heel goed insmeren. We zijn de fietsen terug gaan brengen en hadden nog genoeg tijd over voordat we ons bij de B&B konden melden. We zijn naar de Haku falls gereden. Prachtig weer, wat een geweld van het water. Het was hier meer een stroomversnelling, maar het water is zo mooi blauw. Een genot om te zien. Hier waren we snel klaar en zijn toen toch maar naar de B & B gegaan. Yvette kende deze mensen van de vorige keer toen zij zelf een toer over het Noorder eiland maakten. Het was een leuk weerzien voor haar. Ik wilde alleen maar een douche nemen. Uiteindelijk konden we naar onze kamer en hebben eerst maar even gedoucht. We waren zo ontzettend vies en zweterig van dat fietsen. Omdat we tijdens onze fietstocht een heerlijke panini hadden genomen hadden we totaal geen honger, alleen wat knabbeltjes en dat was het. We werden nog uitgenodigd voor een kopje thee met de eigenaren, maar dat zag ik niet zo zitten. Ik ben dan ook lekker gaan slapen. Morgen wordt het een wat langere trip. Wel 2 uur (ha, ha.)