Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Dit was onze eerste B&B, dus vandaag is geen cracker met kipfilet. Het was een uitgebreid ontbijt met vleeswaren, ei, jam, cerials en weet ik het allemaal niet. Omdat Yvette deze eigenaren kende kwamen we er niet makkelijk weg. Uiteindelijk gingen we om 10 uur rijden. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan Craters of the Moon. Ik had eigenlijk het gevoel dat het zo'n beetje hetzelfde was als in Rotorua. Dus niet. Het landschap was heuvelachtig en overal rookpluimen. Dat zijn geen heidebrandjes of zo, maar kraters waar rook uit kwam. Ook hier borrelde het in de grond. Op zich een vreemd fenomeen, maar niet zo spectaculair. Daarna op weg naar Napier. Dat was niet zo moeilijk deze keer. Er was maar een weg naar Napier, je kon er nergens af. Onderweg waren nog wat watervalletjes en halverwege hebben we een kopje koffie gedronken. Napier is een stad in Art Deco stijl gebouwd. Dat wilden we allebei wel zien. Bij de plaatselijke VVV hadden we een wandelgidsje gekocht, waarin alle gebouwen beschreven stonden. Alleen hadden ze geschreven dat het voormalige gebouwen waren. Nu zaten er allemaal winkels in, dus we wisten op een gegeven moment niet meer wat het allemaal was. En daarnaast was er een stuk achterstallig onderhoud en heel veel reclame aan de gevels, wat afbreuk doet aan wat het voor moet stellen. We hadden het dan ook snel gezien en zijn naar onze B&B gegaan. Dat lag in de middle of nowhere. Een gewoon NZ huisje met een tuin. Het viel gelukkig mee, want de kamer was ruim genoeg. We zijn bij de haven wat gaan eten. Ik had een whale platter, waar je eigenlijk wel met drie man van kunt eten. Alleen maar vis, wat frites en sla. We nemen ook vaak gerechten die we delen. Het is hier zo veel, zonde om het weg te gooien. We waren redelijk op tijd in de B&B waarna we nog even met het thuisfront van Yvette hebben geskyped.