Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen liep om 7 uur liep dan voor de tweede keer mijn wekker af. Vandaag zou ik de hop off hop on bus nemen om de stad te verkennen. Nou, dat red je niet in 1 dag hier. Er valt hier zo veel te zien en te fotograferen dat ik eerst maar eens een rondje met alle haltes heb gemaakt om dan te bepalen waar ik uit ga stappen. Dat rondje heeft ruim 2,5 uur geduurd. Ik heb wel al wat foto's gemaakt. Ik ben namelijk te voet naar de Petronas towers gegaan. Deze noemen ze ook wel de twin towers. Van daaruit heb ik de bus genomen. Echt, heel veel dingen gezien. Ook heb ik nog nooit zo veel moskeeën gezien als hier. Winkelcentra zijn hier misschien nog meer als in Hong Kong. Maar die interesseren me niet. Ik heb een halte aangedaan om een stukje regenwoud midden in de stad te bekijken, maar helaas. Ze zijn de boel aan het renoveren en het was gesloten. Dat was wel jammer. Zondag heb ik een late vlucht naar Nederland, dan ga ik overdag nog die haltes af waar ik het een en ander wil zien.
Na deze bustocht heb ik nog even aan het zwembad gelegen. Ik was oververhit. Vanavond ben ik de stad in geweest. Hier gebeurt wel wat. Zo veel mensen op straat, zo'n heerlijke sfeer. Wat je hier ook veel ziet is de waterpijp. Dat dat nog bestaat. Ik zat op een terras in een traverse waar ze een podium hadden. Hier werden folkloristische dansen uitgevoerd en een paar zangeressen traden er op. Was wel leuk. En verder heb ik nu mijn site bijgewerkt en mijn koffer al reisklaar gemaakt. Het was voor de zoveelste keer een chaos in dat ding.