Reisnacht Kuala Lumpur - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Reisnacht Kuala Lumpur - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Reisnacht Kuala Lumpur - Amsterdam

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2013 | Nederland, Amsterdam

Toen ik in het hotel kwam stond mijn taxi er al. Dat was lekker. Gelijk door naar het vliegveld. Dat duurde zo'n klein uur. Ik had nog wat tijd over om te shoppen. Ik heb een paar houten paarden gekocht (met de hand geschilderd). Het was erg stil op het vliegveld. We zouden dan ook pas om 23.45 uur vertrekken. Alles liep op rolletjes, totdat we vlak voor het boarden te horen kregen dat het vliegtuig vertraging had. Dit moest uit Jakarta komen en het bleek dat er 23 vliegtuigen daar moesten vertrekken rond dezelfde tijd. Dat leverde een vertraging op van 1,5 uur. De schoonmaakploeg had het zeer snel voor elkaar en volgens de piloot zouden we nog wat tijd inhalen met het vliegen en zou de uiteindelijke vertraging maar een half uur zijn.
Nadat we ons hapje hadden gekregen ben ik toch zo af en toe nog in slaap gevallen en voordat ik het wist waren we in Amsterdam en inderdaad met maar een half uur vertraging.

Het zit er weer op. Ik heb een heerlijke vakantie gehad, alleen maar zon en een lekker temperatuurtje. Alleen Kuala Lumpur was erg warm. Maar liever warm dan koud.

Ik heb even snel de landen geteld die ik heb bezocht en zit ik rond de 45. Toen ik deze allemaal de revue liet passeren heb ik een top 5 samengesteld van mooiste landen. Ik heb ze voor me zelf beoordeeld op cultuur, natuur (flora en fauna) en de mensen.
Dan kom ik op het volgende uit:
1. Peru en de Galapagos eilanden
2. Zuidelijk Afrika (Zuid Afrika, Namibie, Botswana en Zambia)
3. Schotland
4. Mexico en Guatemala
5. Australie

We kunnen er nu weer een jaar tegenaan. Wat het gaat worden?
Ik weet het al, maar dat lezen jullie tegen de tijd dat ik ga.

Bij deze wens ik ook iedereen een heel gelukkig, gezond en succesvol 2014.