Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

19 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

14 december 2010 kon ik eindelijk op vakantie. Het was natuurlijk weer een chaos voordat het zo ver was. Te veel zaken in een te korte tijd moeten regelen werkt niet, maar blijkbaar hoort dat bij mij. Om kwart over 7 's morgens heeft Marrije (mijn buurvrouw) me naar het station gebracht. Ik hield mijn hart vast of ze op tijd zouden rijden want het had geijzeld. Wonder boven wonder was hij op tijd en ik ging rechtstreeks naar Schiphol. Eigenlijk best wel relaxt. Alles verliep op rolletjes totdat we ergens op het middenplatform moesten wachten. Zaten we midden tussen de de-icing machines. Oftewel, er zat ijs op de vleugels en dat moest verwijderd worden, anders werken de kleppen niet. Dus ergens een kleine vertraging, maar daar hebben we niets van gemerkt. Waar ik wel wat van merkte waren de ongeveer 15 kinderen tussen de 2 maanden en 3 jaar die alleen maar hebben liggen krijsen. De hele trip, dus meer dan 11 uur lang. Was de ene stil begon de ander. Wat een ramp. Ik heb dit met de stewardessen besproken, maar die hadden er ook last van. Die lieten zich niet meer zien. Ik heb ze voorgesteld om een ballenbak in het ruim te maken en ze daar allemaal in te doen. Ouders rust, rest van de passagiers rust.
De vlucht op zich verliep prima. Heel even wat turbulentie omdat we langs een onweersbui vlogen.
We kwamen wel op tijd aan. Het was om 11 uur 's avonds zo'n 22 graden. Was wel even omschakelen. Maar daar wen je heel snel aan.
Mijn chauffeur kwam me al tegemoet en binnen 20 minuten was ik in het hotel. Ik ben direct gaan slapen, ik was doodmoe.

Even wat praktische zaken voor een paar mensen:\

Wilma: HELP. Mijn telefoon doet het niet. Ik heb het kaartje er in gestopt. Probeerde iemand te bellen en hij gaf aan: Alleen voor noodoproepen. Ook gebeld worden kan ik niet. SMS berichten kan ik niet versturen. Ik heb een gebruiksaanwijzing bij me, maar daar staat niets in over de telefoon alleen e-mail. Wat doe ik verkeerd?

Robert & Yvette: Er staat nog meer hondenvoer (Croc) in de garage. Ik denk namelijk dat het voer in de kast niet voldoende is voor ons ' kleintje'. Overigens ik heb nog een bouvier gezien, die is ongeveer de helft groter. Lees je later over.

Claire, Liona: Amber, Ton en Lady Dimple gaan de 23e naar Iwan. Dat kan overdag. Claire, wil jij met Amber een tijd afspreken. Kun je via mijn huistelefoon doen. Scheelt je weer beltegoed.

Allen: zoals jullie kunnen lezen ben ik alleen maar bereikbaar via deze site. Werkt overigens prima.

  • 19 December 2010 - 11:15

    Ton En Amber:

    Hoi Els,
    fijn om te lezen dat je eindelijk vakantie hebt! Al die krijsende kinderen zijn uiteraard vervelend, maar het zal wel een doel dienen! Hier alles OK! Kun je, zogauw je telefoon het doet, die DE-ICING-machines hierheen sturen? Het heeft vannacht heftig gesneeuwd en Lady Dimple probeerde onder de sneeuw door het huis weer in te komen... Ze heeft ook bovenop de verwarming gelegen, maar vond dat toch te heet. Verder speelt ze met het speelgoed van Jos, die zich af en toe beneden durft te vertonen. Helaas denkt dat hondje van jou dat hij beter boven kan blijven...
    Later meer...
    Groetjes, geniet van je reis!
    Ton en Amber

  • 22 December 2010 - 08:33

    Helpdesk Wilma :) :

    Hi vakantieganger,

    Ik ga ff voor je kieken! Wordt vervolgd!
    Lekker genieten zou ik zeggen!

    x

  • 22 December 2010 - 08:34

    Helpdesk:

    Laat ff weten welke profider je heb! Is voor mij ff iets makkelijker zoeken :)

  • 22 December 2010 - 08:49

    Wilma:

    Hi vakantieganger,

    Heb het een en ander ff voor je uitgezocht 'zie hieronder'

    Verklaring melding "Alleen noodoproepen"
    Uw telefoon bevindt zich buiten bereik van het netwerk. Hierdoor geeft uw telefoon deze melding. Onderstaande oplossingen kunnen ervoor zorgen dat uw telefoon weer bereik krijgt.

    Oplossingen (in willekeurige volgorde)
    Ga naar buiten. Bereik binnenshuis is minder goed dan buiten.
    Zet uw telefoon uit, verwijder de batterij en plaats deze vervolgens opnieuw. Zet uw toestel weer aan. Stel uw toestel handmatig in op het netwerk van KPN/Telfort. Ga hiervoor naar de toestelinstructies, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u een ander netwerk kunt selecteren.

    Hoe te werk: * menu - * Instellingen - * Telefoon - * Netwerk - * Operatorselectie handmatig.

    Wil je dit even proberen

    ** Overigens hoop ik dat je lekker aan het genieten bent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 79486

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: