2e Kerstdag - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu 2e Kerstdag - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

2e Kerstdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

26 December 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Om 00.45 uur werd ik plotseling wakker. Ik lag te schudden in mijn bed. In eerste instantie dacht ik dat ik een griepje had opgelopen of zo, dat ik koorts had, maar niets was minder waar. Toen ik het lampje van de televisie zag wist ik het zeker. Een naschok. Ik wist echt niet wat ik moest doen. Er uit of blijven liggen. Ik koos voor het laatste. Claire weet dat, maar die knorde gewoon door. Gelukkig is mijn testament geregeld, dus daar hoefde ik niet over na te denken. Voordat ik dacht wat ik zou doen, er uit of blijven liggen, stopte het weer. Ik durfde er niet over te praten de andere dag, want misschien had ik het me wel ingebeeld. Niet dus. Ook Robert en Yvette hadden het gevoeld. Het was een schok van 4.1. Gelukkig gaan we vandaag richting Nelson, naar hun woning. Het is echt niet leuk om daar te zijn. Sowieso niet omdat in de hele stad niets meer te beleven valt en de onzekerheid wanneer er weer een aardbeving komt.
We zijn rond een uur of negen vertrokken naar Hammer Springs. Een zwemparadijs met thermale baden. Ik heb daar nog een badpak gekocht, want ik moest ook van de glijbaan af en in bikini kun je alles verliezen. Daar had ik niet zo veel zin in. Claire had me uitgelegd dat er diverse mogelijkheden waren, een rustige glijbaan of een waar je met z'n tweeen in een zwemband naar beneden kon en nog een of ander ding. Nou, ik wilde wel eerst voor de rustige. Yvette bleef nog even wachten op ons. Ik weet nu ook waarom. Het was erg rustig qua mensen. Toen ik in dat gat moest gaan zitten was het erg donker. Claire zei dat er niets aan de hand was en dat alleen de eerste paar meter donker waren. Dat heb ik geweten. De hele glijbaan ging in het donker naar beneden. Alleen de laatste paar meter niet. De laatste bocht van de glijbaan sloeg ik een kwart slag naar binnen, waardoor ik mijn elleboog schaafde en mijn oor vol water liep. Toen kwam ik eindelijk beneden. Ik was niet erg amused. Claire en Yvette lagen werkelijk te kronkelen van het lachen. Yvette wist namelijk dat het helemaal niet zo'n rustige glijbaan was, ja, alleen rustig met mensen. Ik vond Claire op dat moment niet zo leuk.
Toen de volgende glijbaan. Je kon alleen in een zwemband of met z'n tweeen. we hebben alle opties geprobeerd. Je gaat eerst door een tunnel en dan kom je met een noodgang in grote ton, waar je een paar rondjes draait en dan in een gat wordt gezogen. Uiteindelijk kom je tot stilstand met een enorme plons water wat tegen je aanklotst. Ik had de blaren op mijn billen, omdat die over de bodem schuurden.
Uiteindelijk hebben we nog even in thermale baden gezeten en toen gedoucht.
Robert was niet mee, want die haat zwemmen.
We hebben in de buurt van dit zwemparadijs geluncht en zijn toen op weg gegaan naar Nelson.
Zo'n 500 kilometer noordelijker.
Het was een mooie weg, alleen maar door de bergen. Niet zulke bergen als in Europa, maar groene, eerst met weiden en dan met bomen. Onderweg hebben we nog gestopt bij een waterval. Rond 18.00 uur waren we bij het huis. Prachtig. Bovenop een heuvel. Het uitzicht is geweldig. En het huis zelf ook. Heel strak, heel modern. Ik voel me er helemaal thuis.
Omdat ik mijn Kerstpakketjes nog had hebben we deze onder de boom gelegd en hebben we nog van alles uitgepakt. Dat was heel gezellig. We hebben wat mens geskypt en toen naar bed gegaan. Het was weer een zeer vermoeiende dag, maar wederom geweldig.

  • 26 December 2011 - 21:40

    Ho Ho Ho:

    Met een dikke glimlach ga ik slapen. Zeker ook weer na het lezen van dit verslag.

  • 22 November 2015 - 13:16

    Arthur Walraven:

    Amstelveen 22 november 2015

    Geachte onbekende, ik ken vooral Robert van vroeger. Nu ik zelf met pensioen ben zocht ik naar zijn adres in Frankrijk. Ik begreep uit een bericht dat zij daar niet meer wonen. Is het mogelijk dat u mij kunt helpen waar zij zich nu bevinden in NZ. Met een hartelijke groet, Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 79486

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: