Ngorongoro Crater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Ngorongoro Crater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Ngorongoro Crater

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 December 2012 | Tanzania, Ngorongoro

De laatste gamedrive richting uitgang Serengeti. Met pijn in ons hart verlieten we dit immens grote gebied. Tot nu toe hadden we nog maar weinig wildebeesten (gnoes) gezien. Deze waren al verder getrokken. De kans was groot dat we ze onderweg nog tegen zouden komen en dat was ook zo. Duizenden, duizenden dieren en het gekke is, ze lopen ook in lange rijen. Wijd verspreide groepen zag je niet zo veel. Dit was heel indrukwekkend. Er zit een foto bij waar ik zelf op sta met op de achtergrond een zwarte streep. Dat zijn de gnoes. Als je inzoomt kun je ze zien.
En weer leeuwen (ik ben erg verwend deze reis). Op de gekste plaatsen kom je ze tegen. Nu bovenop een rots. Vandaag hadden we ook het geluk om weer cheetah's te zien. Drie jongen. Deze waren moeilijk te fotograferen omdat ze nog klein waren.
Bij de uitgang hebben we geluncht, waarna we een lange tocht naar de Ngorongora Crater zouden maken.
Onze campsite was op behoorlijke hoogte, waar je de Crater in kon kijken. Fantastisch uitzicht.
Hier konden we in ieder geval de batterijen opladen, want je maakt wel heel veel foto's, wat veel energie kost. Omdat we laat waren was er verder niet zo veel te doen. We hebben gegeten, kampvuur gemaakt en gaan slapen.
Slapen? Tot 3 uur. Ik werd wakker van het geknars om me heen. Ik dacht in eerste instantie jakhalzen of hyena's. Ik heb mijn fototoestel gepakt, de tent open gemaakt en mijn hoofd naar buiten gestoken. Ik durfde er niet uit. Kijkt er een buffel vanachter mijn tentje, wat ik kwam doen. Ik durfde de flitser niet te gebruiken. Als deze jongens kwaad worden verpulveren ze alles. Dus zonder flitser, maar er was geen maan en zwart op zwart zie je niet. Dat was echt jammer. Het stikte van die dieren en een lawaai dat ze maakten. Verder geen oog dicht meer gedaan. Het was veel te spannend. iedere keer als ik wat hoorde moest ik even kijken. Ook hyena's en antilopen liepen er rond. Zo'n kampvuur helpt dus echt niet. Er liep wel een bewaker rond met een giga geweer. Ik voelde me dus wel een 'beetje' veilig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Ngorongoro

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 79244

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: