Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Nairobi

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

29 December 2012 | Kenia, Nairobi

Een lange reis vandaag. Na 2 uur bereikten we Arusha, waar we een aantal mensen hebben afgezet, die de Kilimanjaro gaan beklimmen. Dat duurde maar even, want de chauffeur wilde snel naar huis. Eindelijk zaten we weer op asfalt. Dat ging wat sneller. Na nog eens 3 uur bereikten we de grens. Hetzelfde systeem als de vorige keer. Nu hadden we geluk. We konden gelijk door. Zelfs geen vingerafdrukken moeten laten nemen.
Oh, en dames van het reisbureau. Geen double entry nodig. Als je een visum hebt kun je daar mee over de grens zo veel je wilt, als je maar voor de expiratiedatum terug bent in het land. Vandaar dat niemand daar een antwoord op kon geven.
En nog waren we er niet, weer drie uur rijden. Nairobi stond vol met water. Er waren zelfs enkele wegen onder gelopen. Het had de hele week geregend. Gelukkig niet bij ons.
Het eindpunt was het zelfde hotel als het begin. We hebben snel ingecheckt en zijn naar de Masai markt geweest. Het regende en het was een treurige aanblik. Alles zat onder plastic. We hadden onze plannen klaar. Als eerste riemen. Is gelukt. Omdat er geen hond te bekennen was hebben we heel veel korting bedongen. Bij mij lukte het niet. Het ging om 5 dollar, maar ik heb het niet gedaan. Ik ben weggelopen en ben op zoek gegaan naar mijn giraffen. Dat lukte. Ik heb werkelijk voor een habbekrats twee giga giraffen gekocht. Hoe ik ze het vliegtuig in moet krijgen is nog een vraag. Met dat ik stond af te rekenen kwam de man van de riemen er aan. Hij ging akkoord met mijn prijs. Hij had het geld hard nodig.
Toen kwamen er nog een paar verkopers. Ik heb een paar schilderijen gekocht. Hij vroeg 250 dollar voor 1. Ik heb er 2 voor 50 dollar. Ze hadden de hele dag niets verdiend en moesten met geld terug naar het dorp. Wij blij, zij blij.
's Avonds zijn we naar de Carnivore geweest met de de Canadese familie en nog een paar. Dat is het beste restaurant van Nairobi. Volgens de boeken kon je hier alle soorten vlees krijgen. Maar dat viel een beetje tegen. Van de regering mogen er geen antilopen e.d. geschoten worden. Wel was er krokodillenvlees, struisvogel en ossenballen (ja, ballen van de os). Het krokodillenvlees was erg tanig en veel botjes. Heel gek. Het smaakte naar oud varkensvlees. Het struisvogelvlees was prima en de ossenballen smaakten naar lever. Het was trouwens maar een kleine os.
Dit restaurant kun je vergelijken met een Texas in Woudenberg. Het was erg leuk opgezet.
Om half 10 waren we weer in het hotel. Ik heb mijn foto's alvast gedownload om morgen de reisverslagen te schrijven. Dat zal wel een werk worden, want 5 of 6 dagen zonder internet en wat er allemaal gebeurd is vergt een hoop tijd. Dat maakt even niet uit, want ik heb vandaag niets te doen. Wachten op mijn taxi die pas om 6 uur komt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 79245

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: