Hong Kong, dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Hong Kong, dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Hong Kong, dag 1

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

07 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Om kwart voor 1 lokale tijd Hong Kong kwamen we aan. Dus, maar 1 uur vertraging uiteindelijk. Koffers opgehaald, hotel shuttle geregeld, daarna richting hotel gereden. Dat duurde wel even, want ik was het laatste hotel die aan de beurt was. Vind ik niet zo erg, want ik heb gelijk een indruk van de stad. Wat een wolkenkrabbers, alleen maar. In de wijk Kowloon alleen wonen 150.000 mensen op een vierkante kilometer. En dat is geen typfout. Het hotel is prima. Mooie kamer, 12e verdieping, uitzicht op het zwembad en een prakje.
Ik voelde me goed. Heb me gedoucht en heb de shuttel van het hotel naar de ferry genomen. Daar zit ook de VVV. Ticket gekocht voor de big bus. Hiermee kun je de hele stad rond toeren en op bepaalde plaatsen uitstappen. Daarna heb ik wat gegeten in de stad, in zo'n typisch oosters restaurant. Veel tafeltjes dicht bij elkaar, maar het eten is lekker. Ik had gegrilde garnalen besteld. Terwijl ik daar op wachtte had mijn buurvrouw haar soep al ontvangen. Jullie raden het al. Een geslurp van jewelste. Aan de andere kant zat een echtpaar die uit elkaars bord zaten te eten en zij zat de rest naar binnen te gieten. Hij was verkouden en zat giga te niezen, zijn vrouw moest even wat naar achteren want de spetters vlogen in het rond. Vervolgens ging hij zijn neus vreselijk ophalen. Blijkt allemaal normaal te zijn daar. Ik had genoeg gegeten en heb afgerekend. Terug naar het hotel.
Daar ben ik naar de pool bar gegaan, heb daar nog wat besteld en ben naar bed gegaan.