Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Paihia

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Om 7 uur liep de wekker af. Yvette ging hardlopen en ik heb koffie gezet en ontbijt gemaakt. Om 9 uur hebben we de veerboot (ha, ha, een soort overdekte sloep) genomen om ons te melden bij de Phantom, een groot zeiljacht. Er was nog een groep van 9 Nederlanders. We zouden een dagje gaan zeilen en zo. Het eerste deel ging op de motor, omdat we nog in de baai waren. Onder een strakblauwe lucht en een heerlijk temperatuurtje vertrokken we om de Bay of Islands te verkennen. Na een klein uur hadden we een dolfijn onder de boot en even later een groepje van vijf die in een lagune aan het spelen waren. Deze kwamen ook naar onze boot. Echt geweldig, maar o zo moeilijk om ze te fotograferen. Onze dag kon in ieder geval niet meer stuk. Na weer een uurtje varen hebben we aangemeerd in een lagune met een strandje, waar we konden zwemmen of wandelen of niks doen. Wij kozen voor het wandelen. We zijn naar de andere kant van het eilandje gelopen en hebben daar even gezond. Toen terug naar de boot, waar we een heerlijke lunch kregen. Daarna zijn we met volle zeilen buitengaats gegaan, om heel voldaan terug te komen in de haven. De veerboot terug genomen, een biertje gedronken op de pier en terug naar het motel. Yvette heeft net liggen slapen en ik heb mijn site bijgewerkt. Ik heb wel het gevoel dat ik nog steeds op zee zit. Alles schommelt. We zijn zo rozig als wat en gaan vroeg de koffer in, want morgen verkassen we naar Auckland.

• 10 December 2013 - 14:13

Sam:

Veel plezier Els, samen met Yvette!
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

• 11 December 2013 - 09:27

Marrij: