Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Takaka

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Takaka

He, he, Kerstmis. Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik een paar dagen geen verslagen geschreven. In Takaka is geen wifi. Ik kon jullie dus geen gezellige Kerstdagen wensen, maar ik neem aan dat dat allemaal goed is gegaan. Wij zouden eerst de Kerstpakketjes uitpakken, maar gezien het prachtig weer was (terwijl de voorspellingen echt slecht waren - het lijkt Nederland wel), zijn we eerst naar Farewell spit gegaan. Dit is het uiterste noordwestelijke puntje van Nieuw Zeeland. Een enorme duinenrij, die in een halve cirkel ligt. Hier leven veel vogels, maar mag je niet komen. Dat wordt strikt beschermd. In dit gebied sterven ook heel vaak dolfijnen, die daar de weg kwijt raken. We hebben hier een mooie wandeling gemaakt en hoe verder we bij de duinen kwamen hoe harder het ging waaien. We werden op het laatst ook bijna gezandstraald. Ik wilde nog even over de duinen kijken, maar moest dat alleen doen. Dat heb ik dan ook gedaan en gaf wel een apart gevoel. Zo helemaal alleen met al dat zand. We wilden hier eerst wat op het strand liggen, maar dat was niet te doen. We zijn teruggereden naar Pohara en daar hebben we wat gezond, gezwommen en een balspel gedaan. We kregen best wel honger, maar toen ik aan die arme zalmen dacht was dat snel over.
We hebben eerst de Kerstcadeautjes uitgepakt en dat was wel heel gezellig. Ja, en toen moesten we er aan geloven. Ik heb 2 stukjes genomen en had het helemaal gehad. De vis is ook niet op gegaan. Zonde, zijn ze ook nog voor jan joker gestorven. Ik heb me zelf beloofd geen zalm meer te eten.
Dit huisje is van Nederlanders en dat was wel te zien. Een prachtige oprijlaan met hortensia's, klaprozen en weet ik het allemaal. Ik heb er even een foto bij gedaand voor de sfeer. En er kwam ook nog een leuke vogel langs, een kwartel. En dat was de laatste dag in Nieuw Zeeland.
Een land waar veel natuurlijk is, mooie stranden en kustlijnen. Veel schapen en koeien, wat vogels en dieren in het water. En dat is het zo'n beetje. Het is er erg rustig. Nu Yvette en haar gezin terug komen (zijn) in Nederland hoef ik er niet meer naar toe. Het was genoeg zo.