Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Takaka

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Takaka

He, he, Kerstmis. Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik een paar dagen geen verslagen geschreven. In Takaka is geen wifi. Ik kon jullie dus geen gezellige Kerstdagen wensen, maar ik neem aan dat dat allemaal goed is gegaan. Wij zouden eerst de Kerstpakketjes uitpakken, maar gezien het prachtig weer was (terwijl de voorspellingen echt slecht waren - het lijkt Nederland wel), zijn we eerst naar Farewell spit gegaan. Dit is het uiterste noordwestelijke puntje van Nieuw Zeeland. Een enorme duinenrij, die in een halve cirkel ligt. Hier leven veel vogels, maar mag je niet komen. Dat wordt strikt beschermd. In dit gebied sterven ook heel vaak dolfijnen, die daar de weg kwijt raken. We hebben hier een mooie wandeling gemaakt en hoe verder we bij de duinen kwamen hoe harder het ging waaien. We werden op het laatst ook bijna gezandstraald. Ik wilde nog even over de duinen kijken, maar moest dat alleen doen. Dat heb ik dan ook gedaan en gaf wel een apart gevoel. Zo helemaal alleen met al dat zand. We wilden hier eerst wat op het strand liggen, maar dat was niet te doen. We zijn teruggereden naar Pohara en daar hebben we wat gezond, gezwommen en een balspel gedaan. We kregen best wel honger, maar toen ik aan die arme zalmen dacht was dat snel over.
We hebben eerst de Kerstcadeautjes uitgepakt en dat was wel heel gezellig. Ja, en toen moesten we er aan geloven. Ik heb 2 stukjes genomen en had het helemaal gehad. De vis is ook niet op gegaan. Zonde, zijn ze ook nog voor jan joker gestorven. Ik heb me zelf beloofd geen zalm meer te eten.
Dit huisje is van Nederlanders en dat was wel te zien. Een prachtige oprijlaan met hortensia's, klaprozen en weet ik het allemaal. Ik heb er even een foto bij gedaand voor de sfeer. En er kwam ook nog een leuke vogel langs, een kwartel. En dat was de laatste dag in Nieuw Zeeland.
Een land waar veel natuurlijk is, mooie stranden en kustlijnen. Veel schapen en koeien, wat vogels en dieren in het water. En dat is het zo'n beetje. Het is er erg rustig. Nu Yvette en haar gezin terug komen (zijn) in Nederland hoef ik er niet meer naar toe. Het was genoeg zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 79490

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: