Reisdag van Amsterdam via Panama naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Reisdag van Amsterdam via Panama naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Reisdag van Amsterdam via Panama naar San Jose

Door: Els Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Els

25 December 2015 | Costa Rica, San José

Het was weer niet helemaal relaxed gegaan voordat ik in het vliegtuig stapte. Zelf natuurlijk weer een ongelukje gehad en moest mijn nek laten behandelen. Erger was dat Iwan (mijn paard) een week voor vertrek zandkoliek kreeg en naar de kliniek moest. Dit bleef ook aanhouden en 's maandags hebben we moeten beslissen om toch een behandeling te ondergaan, want ik kon hem zo niet achterlaten. Hij heeft paraffine gehad en daarna ging het met sprongen vooruit. Ik heb hem wel daar gelaten omdat ze hem goed in de gaten kunnen houden. Lady Dimple (mijn teckel) is in het pension en zal de tijd van haar leven hebben.
Ik werd om 08.15 uur opgehaald en 09.15 uur was ik op Schiphol. Dat was weer een grote bouwkeet, maar het wordt wel beter. Ook de wachttijden zijn stukken korter. Het vliegtuig had geen vertraging enom 11.20 uur waren we op weg. Ik had een heerlijke plek bij de nooduitgang. Heerlijk beenruimte. Het was wel een lange vlucht, we liepen nog een half uur in, maar de verzorging was prima. Ik heb op Panama airport 2,5 uur moeten wachten. Wat heb ik daar een hekel aan. Ook dat verliep allemaal goed. Op San Jose Airport stond iemand van de reisorganisatie op me te wachten en kon gelijk door met de taxi naar mijn hotel. 20.00 uur Nederlandse tijd was ik er. Echt gesloopt. Nog een welkomstcocktail gedronken en naar bed. Gelijk maar in het ritme komen. Het is hier 7 uur vroeger namelijk.

  • 28 December 2015 - 22:35

    Sam:

    Veel plezier Els!!!

  • 29 December 2015 - 06:22

    Grace:

    Wat akelig van je paard en je nek zo vlak voor je vakantie. Hoop dat het nu allemaal wat beter gaat en je een goed hebt kunnen slapen na je lange reis. Je welverdiende vakantie gaat nu echt beginnen, heel veel plezier toegewenst!

  • 29 December 2015 - 10:01

    Ton:

    Heel veel plezier met je reis weer! Wat balen voor die viervoetige reus... Hopen dat hij weer helemaal opknapt.
    Vanochtend was Costa Rica nog op het nieuws: er schijnen nogal wat Cubanen te verblijven, op doorreis naar Mexico. Benieuwd of je daar ook iets van 'meekrijgt'.
    Wacht alweer op je update vanuit een ver en zonnig land. (gisteren kwam ik bij ons op stal een vrouw tegen die net terug was uit Panama. Aan haar kleur te zien is het daar nu supermooi weer).
    Have fun!

  • 29 December 2015 - 12:04

    David:

    Geniet ervan Els!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 79301

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: