Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Panama

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Januari 2016 | Panama, Panama-stad

Het gaat beter met mijn lijf. Ik moet alleen nog geen koffie drinken, want dan is het foute boel. Ik heb wel wat kunnen ontbijten. Om half 9 ging ik op weg om de halte te zoeken waar de hop on hop off bus stopt. De een zei dat het 10 minuten lopen was, de ander 20 minuten. Ze zijn hier nog al makkelijk met tijd, dus ik heb een half uur ingecalculeerd. En dat was het ook, alsook dat het al tegen de 30 graden was. Ik was veel te vroeg, maar de bus stopte bij het Bio museum en daar was in de kelder een tentoonstelling over het leven van de Panamezen van voor 700 voor Christus tot nu. Dat was erg interessant. Om kwart over 10 kwam de bus en heb de hele toer gemaakt. Dat duurde zo'n 2 uur. Hierdoor krijg je wel een goed beeld van de stad en kun je beslissen waar je wilt uitstappen om een deel van de stad te bekijken. Ik zou dat vandaag doen bij het Panamakanaal. Panama is een behoorlijk moderne stad, heeft een skyline, giga winkelcentra, een behoorlijk uitgaansleven, maar ook armoede. Ik heb van alles en nog wat gefotografeerd. Bij het Panamakanaal ben ik uitgestapt. Het was erg interessant. Je kon goed het hoogteverschil in de sluizen zien en er ging toevallig net een schip weg. Voor deze sluizen was het maar een klein schip. Het hield aan iedere kant nog wat ruimte over. Het kanaal is nu te klein om alle schepen door te laten. Ze zijn nu een breder kanaal aan het bouwen. Het is niet echt een kanaal. Het zijn de sluizen die gebouwd worden. Verder lijkt het op een brede rivier. Je ziet ook de treintjes waarmee de schepen door de sluizen geloodsd worden. Erg leuk om te zien. Op weg naar het hotel ben ik nog even langs de waterkant gelopen. Daar zaten een paar gieren aan iets te plukken. Bij het inzoomen bleek het een kop van een dier te zijn. Een ezel of zoiets. Een dier met grote oren (geen haas hoor David). Ik vond het echt luguber. Ik heb nog een foto van een paar andere gieren die aan een kreeft zaten te pikken. Die doe ik hierbij. Verder fregatvogels, toekans. Alles vliegt hier in de buurt van het hotel. Zelfs bij het zwembad zag ik ineens een heel mooi gekleurde vogel. Blijkt een geelkoppige honingspecht te zijn. Zie je niet in Nederland. 's Avonds wat gegeten in het restaurant in het hotel: Fridays. Volgens mij is het ook een keten, maar erg goed.
Oh, het uitzicht van mijn hotel is de brug. En ik laat ook even een foto zien van het zwembad. Ik heb vanuit hier uitzicht op de ingang van het Panamakanaal. En wat kwam er voorbij? Een cruiseschip (dat is niet zo bijzonder), maar de 'Amsterdam'. Dat was wel heel erg leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 79245

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: