Regen op Mauritius (???) - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Regen op Mauritius (???) - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Regen op Mauritius (???)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Januari 2011 | Mauritius, Port Louis

Elke morgen sta ik om 7 uur op. De zon komt dan net door en meestal blijft hij dan ook de rest van de dag. Alleen vandaag begon het even wat anders. Ik zag het al aan de lichtinval in mijn kamer. Het was redelijk donker en toen ik de gordijnen open trok zag ik een wel heel bekend Nederlands beeld: Regen wat gestaag naar beneden viel. Zo'n druilerige zondagmorgen met het gevoel dat dat regen is voor de hele dag.
Dus geen strandweer. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben met de bus naar Grand Baie geweest.
Als de treinen in Nederland al niet op tijd kunnen rijden, dan gaan de bussen op Mauritius zeker niet op tijd.
We stonden met een heel groepje wel zeker een kwartier in de regen te wachten. Daar was hij dan eindelijk. Een oude gammele bus, maar wel met een heuse conducteur, waar je je kaartjes nog kon kopen. Ik hoefde niet te betalen, want blijkbaar dachten ze dat ik al eerder was ingestapt.
Om de 500 meter was er wel een bushalte. Er stapte van alles in en uit, toeristen, maar ook locals.
Na een kleine drie kwartier (en het was wel 8 km) waren we in Grand Baie. Wat een raar dorp. Alles is hier door elkaar gebouwd. Luxe resorts, met daaraan geplakt, golfplaten krotten en dan weer een Chinees restaurant, daartegenover een Indiase tempel. Het was een rommeltje. Ik ben hier niet lang gebleven en heb de bus gepakt naar Cap Malheureux, het noordelijkste puntje van mauritius. Inmiddels was het al droog, maar nog zwaar bewolkt. Het was vreselijk vochtig en benauwd. Maar we klagen niet. Doordat het niet helemaal helder was, zijn mijn foto's ook niet zo helder als dat ik had gehoopt. Er staat daar een prachtig kerkje, wit met een knal rood dak en op de achtergrond wat eilandjes. Deze eilandjes kan ik dus ook in de verte zien vanuit mijn hotel. Op zich best wel leuk.
Daarna terug naar Grand Baie en de bus naar Pointe aux Biches genomen. Nu heb ik maar een half uur moeten wachten.
Ik ben gaan lunchen en daarna naar het strand. Alsof het nooit geregend had.
's Avonds hadden we een tropische dansavond. Ik kreeg ineens flashbacks naar de jaren 60/70. Wanneer was dat groepje van Penny de Jager helemaal hot. Met haar spastische dansbewegingen? Ik had het gevoel dat ze deze danseressen en 1 danser les had gegeven. Die danser zou een goede opvolger voor Bobby Farell kunnen zijn. Ziet er hetzelfde uit en danst ook zo. Ik zal de manager van Boney M. even bellen.

  • 14 Januari 2011 - 09:13

    Ton En Amber:

    Al reactie van Bobby Farrell's management?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Port Louis

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 1265
Totaal aantal bezoekers 79208

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: