Het zit er bijna op. - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op. - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Januari 2011 | Mauritius, Port Louis

Nog twee dagen. Ik heb niet het gevoel dat ik bijna 5 weken weg ben. Sterker nog, ik mis Nederland helemaal niet. De grijze dagen, regen, wind, sneeuw, files enz. Aan de andere kant mis ik wel vrienden en natuurlijk mijn dieren. Gelukkig lees ik goede berichten over ze en is Iwan nog steeds handelbaar. Dat is wel eens anders geweest. Misschien raakt hij er ook aan gewend.
Ik wil bij deze dan ook iedereen, die ook maar 1 minuut of meer de zorg over hem heeft genomen heel heel erg bedanken. Dit is ook een reden dat ik Nederland achter me heb kunnen laten, omdat ik daar een goed gevoel bij heb.
Hetzelfde geldt voor mijn kleine meisje lady Dimple. Marrije, Indy, Ton, Amber en Jos ook heel erg bedankt. Vooral Jos (de kat van Ton en Amber) heeft heel wat moeten doorstaan, maar ze hebben het tot een goed einde volbracht.
Vandaag gewoon niets gedaan tot een uur of drie. toen werd het zo ontzettend warm dat ik een wandeling heb gemaakt richting Grand Baie. Het was niet om uit te houden. Gelukkig liep ik langs het strand en kon ik regelmatig het water in. Onderweg heb ik nog wat vissen gevoerd. Kleine bleu snappers en nog wat andere soorten. leuk om te zien.
's avonds hadden we Indiaase avond. Natuurlijk weer allerlei nieuwe gerechten uitgeprobeerd. Alleen nu was ik wat voorzichtiger en dat was maar goed ook. Ze hadden hier zo'n groenig sausje wat op dat spul lijkt wat je bij Sushi krijgt. Dit was nog iets heter, dus ik was er gauw klaar mee.
daarna 'orginele' Indiase dansen. Tenminste, het was dezelfde dansgroep als de dag daarvoor met de zelfde bewegingen, alleen andere kleding.

• 14 Januari 2011 - 09:12

Ton En Amber:

Prachtig verhaal weer! Tsja, Nederland grijs? Als je hier weer aankomt in je zomertenue krijg je het niet alleen koud, je bent ook in 1 minuut doorweekt. Gatsie! Maar ja... Nederlanders zitten wel altijd te zei*en over het weer hier, maar dat geeft ook aan dat we snel vergeten zijn hoe mooi de zomer was, of hoe lekker die lentedagen in april 2010 waren! Toen 'deed' ik een weekendje Texel en weet nog goed dat één van mijn inmiddels-exen en ik daar op het terras in de zon zaten te luieren en een uur later knuts in slaap waren gevallen in de duinen onder de vuurtoren.
    Kortom... ook al is het grijs, koud en nat... er zijn ook zat mooie dagen geweest en komen er nog om blij van te worden!