Laatste dag, het zit er op - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Laatste dag, het zit er op - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Laatste dag, het zit er op

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Januari 2011 | Mauritius, Port Louis

Zometeen ga ik proberen in te checken. Zal hier wel niet kunnen, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nog steeds niets gehoord over mijn transfer naar het vliegveld. Dat wordt zometeen nog een keer bellen naar Nederland, maar het is hier drie uur later, dus ik moet nog even wachten.
Mijn vakantie wordt afgesloten met een Mauritiaanse avond. Dan wordt de Sega gedemonstreerd, de nationale dans van Mauritius. Zal wel de zelfde dansgroep zijn dan de vorige dagen. Het is in ieder geval vrolijk.
Als het een beetje mee zit en ik en morgen voor 10 uur 's avonds terug ga ik natuurlijk nog even mijn kleine shetlander Iwan een knuffel geven en Dynamiet. Het wordt zwaar morgen. Om half vijf 's morgens naar het vliegveld, een vlucht van meer dan 11 uur, overstappen in Parijs en om kwart voor acht 's avonds ben ik in Nederland.

Wat heeft deze vakantie mij gebracht?
Heel veel leuke contacten, natuurlijk ook weer dat wij blij mogen zijn met wat we hebben, dat het leven zo slecht nog niet is.
Iedereen is hier positief, hoe arm ze ook zijn.

Mauritius is een mooi eiland, maar de stranden zijn vulkanisch, oftewel kleine steentjes. je kunt niet zonder schoenen op het strand lopen. de stranden zijn alleen schoon bij de hotels, kom je buiten deze terreinen dan is het een grote vuilnisbelt, plstic, lege flessen, kleding, van alles. Ik houd meer van de eilanden in de Carabbean. Stranden zijn daar ook veel breder.
Ik sluit af. Dit was mijn laatste bericht
Bedankt voor alle reacties. Dat is ook erg leuk om te lezen.
Tot ziens in Nederland.
Els

  • 14 Januari 2011 - 08:06

    Ton En Amber:

    Nou Els,
    Jammer dat het er weer op zit en het is wel erg makkelijk om jouw verhalen te lezen, ook in de zin van... als ik nog eens een vakantiebestemming zoek... dan zie ik wel dat sommige stranden wel of niet aantrekkelijk zijn. En sommige landen natuurlijk!
    Hier gaat alles zijn gangetje. Lady Dimple heeft gisteravond verteld bij ons te willen blijven wonen, maar ja... Jos... hij wil wel kennis maken, zij niet.
    Over kennismaken met katten gesproken: deze week liepen we een rondje 's avonds laat en zat er een poes/kater op straat. Niet bang, hooguit nieuwsgierig. Lady D. erop af, in uitgestrekte galop, maar de kat ging niet opzij. Nee, sterker nog... Hij ging Lady D. zelfs kopjes geven en ermee kroelen! Hahahaha!!! Held op 4 poten, die teckel van jou! Ze werd er erg onzeker van. En logisch... hahaha!
    Ik hoop dat je morgen op tijd bent voor jouw shettie! Is Dynamiet nog te rijden? Of is hij aan zijn oude dag bezig?

  • 16 Januari 2011 - 11:48

    Fred Dokter:

    Els, wat kun jij fantastisch schrijven. Ik heb met veel plezier vanmorgen de verslagen vanaf 1 januari doorgenomen.
    Bij sommige cynische zinsneden hoor ik het je gewoon zeggen.
    Geniet nog even na. Ik hoop je snel weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Port Louis

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 79736

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: