Gennet colony - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Gennet colony - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Gennet colony

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 December 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Om 10 uur vanmorgen moesten we onze melden bij Gennet beach adventures in Haumoana. Vanaf hier zouden we een tocht maken op een platte kar, voortgetrokken door een tractor. We zouden namelijk de Jan van Genten kolonie bij Cape kidnappers gaan bezoeken. De rit ging langs het strand, door het water en over rotsen. Dat was echt een avontuur, want binnen 10 minuten zaten we al vast. Iedereen moest de kar af, zodat er minder gewicht was. De hele handel was zo los getrokken. Het was een prachtig mooie kustlijn. Ruig en heel steil. De kleur van de zee was fantastisch en natuurlijk weer een prachtige lucht en een temperatuur van zo'n 27 graden. Het is eigenlijk niet te geloven dat het zulk mooi weer is. We zeggen ook iedere keer tegen elkaar dat we het daar maar niet over moeten hebben. De goden verzoeken is niet zo'n goed plan.
Na een half uurtje hadden we de eerste Jan van Genten al in het vizier. Op rotsen in het water en tegen de wand van de rotsen aan land. Hier hebben we even een fotostop gemaakt om alvast sfeer te proeven. Na nog een half uur waren we aan het eindpunt. Hier moesten we een pad naar boven nemen, dat zo'n 25 minuten duurde. Er stond geen wind, de zon scheen zo wat recht op je hoofd. Het was heel erg warm. Maar eenmaal boven gekomen was het meer dan de moeite waard. Wat een mooi gezicht. Al die vogels en zij trokken zich niets van ons aan. Ik stond in de aanvliegroute en werd zo wat omver gevlogen. De vogels hadden ook jongen. Er waren hele kleintjes, iets grotere en nog grotere. Vechtende vogels en vrijende vogels. We verveelden ons niet en moesten dan ook terug naar de tractor. De terugweg ging wel wat sneller, want we moesten opschieten in verband met hoog water. Zo rond half 3 waren we weer aan land en hadden werkelijk een heel goed gevoel. Voor mij was dit de mooiste dag. Onderweg hebben we wat gegeten bij een wine estate en natuurlijk een wijntje geproefd. We hebben ook nog even aan het zwembad gelegen bij de B&B, foto's bekeken, wijn gedronken en zijn daarne in slaap gevallen.

• 17 December 2013 - 11:47

Sam: