Mapua - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Mapua - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Mapua

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

21 December 2013 | Nieuw Zeeland, Mapua

Er moesten nog steeds Kerstcadeautjes gekocht worden. We zijn vanmorgen wederom op stap gegaan in Nelson. Wat was het warm en druk, heel erg druk. Iedereen had waarschijnlijk bedacht om op de laatste zaterdag voor Kerst nog even inkopen te gaan doen. Dit plaatsje stelt ook niet veel voor. Het is allemaal erg provinciaal. De lat werd iets lager gelegd voor wat betreft de cadeautjes en dat ging nu veel makkelijker. We hebben ze bijna allemaal binnen en morgen moeten we er nog twee scoren.
Uiteraard moest er weer koffie gedronken worden. Dat hebben we gedaan bij een franse brasserie. In Nieuw Zeeland kom je echt allerlei nationaliteiten tegen. Veel mensen uit Europa zijn hier naartoe geemigreerd en zijn een cafe, restaurant of boerenbedrijf begonnen.
Verder nog wat boodschappen gedaan voor het weekend en de hele boel naar huis gebracht. Ik wilde perse fish & chips eten vandaag. Dat moet hier enorm lekker zijn. Yvette wist wel een zaak in Mapua. Daar verkopen ze de beste fish & chips van Nieuw Zeeland. Wij naar Mapua, een half uur van Nelson vandaan. De weg er naar toe was nou niet bepaald de mooiste. Veel industrieterreinen e.d. Maar toen we de snelweg afdraaiden zaten we midden tussen de wijngaarden en baaitjes. We kwamen bij een haventje met allemaal winkeltjes, cafeetjes en zeilbootjes. Je kon de klok hier zo weer een aantal jaren terug draaien.
Het was niet overdreven van de fish & chips. We hebben gewoon alles opgegeten en dat was niet niks.
Even hier rond gelopen en toen terug naar Nelson, want er zou bezoek komen.
Deze mensen waren er om half 6 en gingen geloof ik om half 11 pas weg. Ik za er voor Jan Joker bij, want ze negeerden me aan alle kanten. Nu begrijp ik dus wat het betekent dat je niet opgenomen wordt in de gemeenschap hier. Ik heb nog een paar pogingen gedaan om me in het gesprek te mengen door wat vragen te stellen. Je kreeg ja of nee en ze gingen weer verder met Robert & Yvette. Het was verschrikkelijk. Dat hebben we in ieder geval ook weer gehad.
Morgen is het de laatste dag in Nelson. Ik ben benieuwd wat er dan nog gaat gebeuren.