Reisdag Nelson - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Reisdag Nelson - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Reisdag Nelson - Kuala Lumpur

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

26 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was weer vroeg op vandaag. Om kwart voor 8 zaten we in de auto om die akelige puist van een heuvel te nemen. Om kwart over 9 waren we op het vliegveld van Nelson. Ik kon direct inchecken. Helaas, mijn koffer was 1,8 kilo te zwaar en ik moest er dingen uithalen om het gewicht goed te krijgen. Wat ik over hield moest ik in mijn handbagage (????) doen. Ik begreep er niets van. Wat maakt het nu uit waar je het in hebt? Maar ja, regels zijn regels. Om 10 voor half 11 vertrok ik richting Auckland, waar ik een vlucht had naar Kuala Lumpur. Deze zou bijna 11 uur duren. Ik had het voordeel dat het 5 uur vroeger is in Kuala Lumpur en dat het een dagvlucht was. Heb je niet het gevoel dat je moe bent. Toen we in de hal zaten te wachten om in het vliegtuig te stappen werd er omgeroepen dat we een half uur vertraging hadden. De technici vertrouwden de motoren niet en deze moesten opnieuw getest worden. Lekker begin dan. Voor het eerst met Malaysia airlines en dan dit. Het zou niet langer dan een half uur duren en dat klopte. Toen ik dat vliegtuig instapte vond ik het niet raar. Wat een oude bak was dat. De stewards liepen in verfomfaaide pakjes en de stewardessen waren chagrijnig. Waarschijnlijk ook door die mededeling. En dan te bedenken dat de startbaan van Auckland in het water eindigt en niet zo lang is. Dus bij het stijgen zat ik wel een beetje in de rats, want alles kraakte en het duurde vrij lang voordat we in de lucht waren. Het hield me wel bezig. Boven Noord Australie en verder kregen we behoorlijke wind en moesten stijgen naar zo'n 12 kilometer. Het vliegtuig kraakte aan alle kanten en de veiligheidsriemen mochten niet meer los. Dit was echt niet relaxt. (nu zag ik vandaag dat er een soort van cycloon daar hing en ik denk dus dat wij daar al een voorproefje op gehad hebben). De wind draaide ook iedere keer, dan weer voor en dan weer achter. De ene keer 30 kilometer per uur tot wel 140 kilometer per uur en dat is toch wel hard. Zijn we eindelijk (want dat ding ging nog geen 850 km per uur) boven Kuala Lumpur kwam de piloot weer door de microfoon: Helaas, het is een beetje druk, we moeten blijven waar we zijn, we hebben een half uur vertraging. Ik heb Kuala Lumpur dus 5 keer gezien. Bij de douane liep het goed. Geen controle en dat is voor het eerst bij zo'n vlucht. Ze zeggen hier Salamat Datang, wat betekent een warm welkom. Nou dat klopt wel, maar dan letterlijk en figuurlijk. Het was om kwart over 10 's avonds 26 graden en een luchtvochtigheid van 86 %. Je hoefde er niets voor te doen om te transpireren. Met de taxi naar het hotel en dat was een heerlijkheid. Snelheidslimieten kennen ze hier niet. Met zo'n 140 - 150 kilometer per uur scheurden we over de snelweg. Ik was binnen drie kwartier in mijn hotel. De reis had zo lang geduurd en dan ook nog met een tijdverschil van 5 uur vroeger, was ik weer helemaal fit en ben nog even de stad in gegaan. Om 12 uur toch maar naar bed gegaan en om 4 uur (???) liep de wekker af. Ik begreep er niets van. Het was nog donker, geen geluiden in het hotel. Toen heb ik maar even de tv aangezet om te kijken hoe laat het was. Bleek dat ik de tijd niet had veranderd. Dus ik had nog wat uurtjes te gaan. Gelukkig. De foto's die ik bijgevoegd heb zijn van voor mijn hotel en in mijn hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 79216

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: