San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

San Jose

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Januari 2016 | Costa Rica, San José

Vandaag gaan we met het openbaar vervoer terug naar San Jose, naar het zelfde hotel. Dat is wel mooi, want dat is een goed hotel.
Alleen ik heb een probleem vandaag. Mijn darmen zijn op hol geslagen. Het heeft overigens lang geduurd, want normaal heb ik hier al last van na een dag of 3. Het is natuurlijk niet zo warm geweest de laatste week, omdat we en onder de bomen hebben gelopen en in het nevelwoud zijn geweest. Nu de laatste paar dagen in Quepos waar het 35 plus graden was en een immense luchtvochtigheid wil het wel. Omdat de busreis tussen de 3 en 4 uur zou duren heb ik maar niets gegeten. Het was geen pretje, ik had de hele weg krampen. Gelukkig stopten we na anderhalf uur, waardoor het even tot rust kwam. De chauffeur trok er flink aan en het was allemaal snel weg. Dat ging rapper dan we dachten. De groep had een afscheidslunch bedacht bij een Argentijns restaurant. Ik had besloten niet mee te gaan. Ik wilde in de buurt van het hotel blijven. een van de Canadese dames had ginger snoepjes bij zich. Dat moest ik maar eens nemen, dat zou de boel rustiger maken. En inderdaad, na een uur was ik wel zo fit dat ik even weg kon. Ik moest nog een riem kopen voor Lady Dimple. Dat doe ik altijd als ik naar het buitenland ga. En omdat Costa Rica een hondenland is moest dat geen probleem zijn. Dat viel wel even tegen. Eindelijk had ik wat gevonden in de Mercado Central. Het enige stalletje wat echte paarden- en honden spullen verkocht en hier vond ik mijn riem. Van echt tuigleer, met allerlei hondenfiguurtjes er op. Dat zal haar wel stoer staan. De paardenspullen waren allemaal te klein voor Iwan. Op de terugweg naar het hotel heb ik nog wat foto's genomen van de stad. Ergens in een parkje was het een enorm lawaai. Hier zaten wel duizenden papegaaien. Ze waren amper te zien omdat ze allemaal groen zijn. En ineens was daar ….. een heel klein geel vogeltje wat wel opviel.
's Avonds hebben we met z'n allen nog wat gedronken en zijn vroeg naar bed gegaan. De eersten moesten de andere dag al om half 5 richting vliegveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 79486

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: