Namib Dessert - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Namib Dessert - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Namib Dessert

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2010 | Namibië, Windhoek

Er bleek enige paniek geweest te zijn vanacht bij een paar mensen uit onze groep, want daar hebben jakhalzen aan hun tent staan krabben. Natuurlijk weer bij Yena. Er was nog zo gezegd dat je geen eten mee je tent moest nemen, want dan kun je er op wachten dat deze beesten het komen halen. Maar ja, Yena eet de hele dag. Wat dat mens naar binnen werkt is niet te bevatten. Terwijl ze een maatje 38 is. Misschien een goede stofwisseling.
We gaan zometeen naar de zonsopgang kijken op duin 45 van de Namib dessert. Deze heuvel moest dan wel eerst beklommen worden (ca. 220 m). Ondanks mijn hoogtevrees ben ik er toch aan begonnen. Hoe hoger we kwamen, hoe smaller het werd. Ik kon alleen maar naar boven kijken, als ik naar beneden kijk word ik misselijk. Een weg terug was er immers niet. Er liep een hele rij achter mij. Maar wat gebeurt er op dat zelfde momen? Een Engelse jongen voor me begon op handen en voeten naar boven te lopen en stopte steeds vaker. Ik heb hem nog geprobeerd te motiveren door te gaan, maar hij begon te hyperventileren. Dat ging dus echt niet meer. We hebben iedereen voor laten gaan en zijn even blijven zitten zodat hij op adem kon komen en rustig kon worden. (Wat een geluk had ik, ik hoefde ook niet meer naar boven). Deze jongen vertelde me dat hij vorig jaar in Chili op een zelfde soort heuvel (maar dan met sneeuw) giga onderuit is gegaan en naar het ziekenhuis moest. Ik heb de foto's gezien en dat was niet best.
We zijn langzaam aan naar beneden gegaan en waren uiteraard de als eerste beneden, waar we ook hebben genoten van de zonsopgang. Toen iedereen beneden was hebben we met z'n allen ter plekke ontbeten. Dat had wel wat, daar bij duin 45.
Daarna zijn we een stukje dieper de woestijn in gereden om een wandeling door de Sossosvlei te maken onder leiding van een gids. Deze gids vertelde ons hoe mens en dier konden overleven in de woestijn zonder water. Dat was zeer fascinerend.
Eenmaal terug in het kamp hadden we een vrije middag. Natuurlijk zijn we weer met z'n allen naar het zwembad gegaan. Deze reis zit qua reizen, sigtseeings en vrije tijd goed in elkaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 79235

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: