Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2010 | Namibië, Swakopmund

We hadden vannacht ook last van een bezoeker. Er werd constant aan de tent gekrabd. Het leek wel een muis of iets dergelijks. Het was in ieder geval geen jakhals. Ik had niet de lef om de tent uit te gaan, want je ziet geen steek. Als het een schorpioen is of zo en je stapt er in heb je een probleem.
Mijn tentgenote had het ook gehoord. Voor de insiders: zij komt uit Quebec. Is toch een ander soort Canadees dan de rest. Wat een pietje precies. Alles zit in plastic zakjes en die zijn weer onderverdeeld in grotere plastic zakken en uiteindelijk zit alles in een grote plastic zak. Als ze iets nodig heeft moet ze weet ik hoeveel ritsen openmaken. 's nachts hoor ik alleen maar ritsen gaan. Maar goed, ze zal mij wel een enorme chaoot vinden. Ik ben het zat om elke dag mijn slaapzak in een rol te doen en mijn laken ook en mijn kussen opnieuw opblazen. Ik gooi nu alles in mijn koffer en ik ben 3 keer zo snel klaar. Heerlijk.
Wij waren het gekrabbel aan de tent al helemaal vergeten totdat we hem gingen oprollen. Bij het laatste stukje op te rollen tent kwam er een enorme spin te voorschijn. Eerst dacht ik een schorpioen maar de chauffeur zei dat het een spin was. Hij was roze van kleur en had een lijf van zo'n 7 tot 10 cm met enorme korte poten. het was een monster. Hij bleek ook nog giftig te zijn.
We waren gelijk goed wakker. Rond 13.00 uur waren we in Swakopmund. Een plaatsje aan de kust. Alles is hier op zijn Duits. De huizen, de straatnamen, zelfs de honden. Ik heb hier 2 teckels gezien. Deze keer slapen we in bungalows. Denk je dat dat lekker is, maar we sliepen met 4 mannen en 2 vrouwen in een bungalow met open ruimtes. dat hebben we geweten 's nachts. Het gesnurk kwam dwars door het plafond.
We zijn de stad weze verkennen. Het was heel apart, want iedereen was volop in Kerstsfeer. De winkels waren om 13.00 uur dicht. Ik ben maar even naar het strand gegaan.
's avonds hebben we met z'n allen Kerstavond gevierd in een italiaans restaurant. We hebben hier heerlijk gegeten en wat een verrassing. Na het eten gingen we met z'n allen meedoen aan de karaoke avond.
Het werd wat later dan normaal, maar we konden allemaal uitslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 79838

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: