Kerstmis in Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Kerstmis in Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Swakopmund

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2010 | Namibië, Swakopmund

Ik dacht dat we konden uitslapen, maar mijn roommate moest met een excursie mee die vroeg startte. Dus ik werd weer wakker van alle ritsen die open en dicht gingen. Eenmaal wakker, dan moet ik er uit. Ik voelde me trouwens helemaal niet lekker en besloot om het rustig aan te doen. Ik was namelijk net met de malariatabletten begonnen. Daar kun je behoorlijk ziek van worden. Om 17.00 uur zou ik gaan paardrijden en mijn toestand werd er niet beter op.
Samantha/Wilma: Hoe is het trouwens met Iwan en Dynamiet gegaan bij de tandarts en is alles goed gegaan met Claire en Ilona?
Ik heb een par Ibuprofins ingenomen en heb me voor de rest van de dag rustig gehouden. Om kwart voor vijf werd ik opgehaald door iemand van de manege. Het was zo'n tien minuten rijden. Mijn paard (Othello) stond al opgezadeld en mijn gids Noah was er ook klaar voor. Ik was de enige, dus we konden lekker ons gang gaan. Het eerste stuk ingestapt. Dat pad liep door de struiken. Daarna kwamen we in de duinen waar het tempo er op ging. We moesten hele stukken klimmen en dat deden we in galop. Eenmaal op de hoogste top aangekomen hadden we een adembenemend uitzicht. Je kon honderden kilometers ver kijken. Alleen maar duinlandschap. Terug was moeilijker. De paarden moesten flink werken om naar beneden te komen. Al met al een geweldige rit.
Als sluitstuk van deze eerste Kerstdag zijn we gaan eten in een Duits restaurant. Ik had zwaardvis, maar het smaakte niet. Erger nog, ik werd steeds beroerder. Gelukkig ging iedereen vroeg naar huis, dus ik kon snel gaan slapen.

  • 31 December 2010 - 18:29

    Wilma:

    Hi vakantieganger,

    Met de paarden is alles goed gegaan! Iwan was braaf had wat haakjes maar verders niks aan het handje. Dynamiet hebben we moeten verdoven want was onhandelbaar, we konden bijna geen klem opzetten, laat staan vijlen, even klein prikje en hij was super braaf zodat ze hem rustig en goed hebben kunnen vijlen!
    Kortom beide hebben een mooi bekkie!

    Hoop dat je snel weer beter bent!

    Groetjes Mien & Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 79904

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: