Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Livingstone

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Januari 2011 | Zambia, Livingstone

Om kwart voor 6 werd ik opgehaald voor de game drive in het chobe National Park.
Dit lag op zo'n 8 km van onze camping. er waren nog 3 anderen uit mijn groep. Met een open truck zijn we daar naar toe gereden.
De eerste ontmoeting was me een olifant, toen een jakhals, waterbokken, impala's en dan .... leeuwen. Op 5 meter van de weg. Ze lagen lekker te rusten tot dat wij er aan kwamen. De mannetjes leeuw voelde zich bedreigd en kwam met veel lawaai op mij af. Ik had de pech dat ik achterin de truck zat. Ik dacht echt hij springt zo de auto in. Maar toen hij mij zag moet hij gedacht hebben dat ik toch wel te oud voor hem was en draaide zich om en liep weg. Wat een spanning. Verder hebben we echt duizenden impala's gezien, bavianen, en nog veel meer olifanten, wel honderden, wat een prachtig gezicht. ook honderden maraboes, arenden, en buffels. Wederom een prachtige gamedrive. Zo horen ze te zijn. Elke minuut was er wel een dier te bewonderen. En allemaal zo natuurlijk.
Deze drive duurde zo'n 3 uur, waarna we terug naar het kamp zijn gebracht om onze reis te vervolgen naar Livingstone. We moesten met een pont over. Wat een chaos. De tijd staat hier zeker 100 jaar stil. Een hele rij vrachtwagens en allemaal mensen met tonnen, dozen, kratten, wat allemaal handmatig overgebracht moest worden. ER gingen wel 2 auto's tegelijk over. Uiteindelijk waren we aan de overkant en toen heeft het een hele tijd geduurd voordat we door moesten. Ze zijn namelijk nog al corrupt en de chauffeur moest alles uitonderhandelen. Dat heeft zeker 2 uur geduurd, maar we zijn er. We hebben een leuke tent hier op pootjes, met een echt bed. Vandaag weinig gedaan. Morgen wordt het spectaculair en overmorgen ook, maar dat lezen jullie de volgende keer weer.

  • 07 Januari 2011 - 16:30

    Christa:

    Hoi Els,

    Nou klinkt supergoed die vakantie van jou!! Alleen die beestjes, die kleine dan, lijken me niets. Wat een mazzel om twee keer op een pofadder te stappen en daar goed van af te komen. De pofadder was vast te beduusd van deze onbeschaamdheid, om zomaar op hem/haar te stappen, om te reageren. Wel een geluk. Wormen zou ik nog wel overleven, maar schorpioenen!!!!!! Die olifanten, nijlpaarden en dergelijke zijn natuurlijk fantastisch en ik ben dan ook benieuwd naar je foto's. Heb je de leeuw die op jouw afkwam nog kunnen fotograferen, spectaculair, goed dat hij zich bedacht. Nou nog een fijne vakantie verder. Met Iwan gaat het prima en wellicht neem ik hem zondag even mee naar buiten. Afhankelijk van het weer, het dooit flink dus met een beetje mazzel moet dat kunnen. Groetjes, en veel plezier nog.

  • 10 Januari 2011 - 07:32

    Elly Suers:

    Hoi Els, wat een avonturen ben je weer aan het beleven. Nu de laatste dagen lekker zonnen en uitrusten. Goede terugreis en geniet nog maar even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 79199

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: