Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Livingstone

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Januari 2011 | Zambia, Livingstone

Om kwart voor 6 werd ik opgehaald voor de game drive in het chobe National Park.
Dit lag op zo'n 8 km van onze camping. er waren nog 3 anderen uit mijn groep. Met een open truck zijn we daar naar toe gereden.
De eerste ontmoeting was me een olifant, toen een jakhals, waterbokken, impala's en dan .... leeuwen. Op 5 meter van de weg. Ze lagen lekker te rusten tot dat wij er aan kwamen. De mannetjes leeuw voelde zich bedreigd en kwam met veel lawaai op mij af. Ik had de pech dat ik achterin de truck zat. Ik dacht echt hij springt zo de auto in. Maar toen hij mij zag moet hij gedacht hebben dat ik toch wel te oud voor hem was en draaide zich om en liep weg. Wat een spanning. Verder hebben we echt duizenden impala's gezien, bavianen, en nog veel meer olifanten, wel honderden, wat een prachtig gezicht. ook honderden maraboes, arenden, en buffels. Wederom een prachtige gamedrive. Zo horen ze te zijn. Elke minuut was er wel een dier te bewonderen. En allemaal zo natuurlijk.
Deze drive duurde zo'n 3 uur, waarna we terug naar het kamp zijn gebracht om onze reis te vervolgen naar Livingstone. We moesten met een pont over. Wat een chaos. De tijd staat hier zeker 100 jaar stil. Een hele rij vrachtwagens en allemaal mensen met tonnen, dozen, kratten, wat allemaal handmatig overgebracht moest worden. ER gingen wel 2 auto's tegelijk over. Uiteindelijk waren we aan de overkant en toen heeft het een hele tijd geduurd voordat we door moesten. Ze zijn namelijk nog al corrupt en de chauffeur moest alles uitonderhandelen. Dat heeft zeker 2 uur geduurd, maar we zijn er. We hebben een leuke tent hier op pootjes, met een echt bed. Vandaag weinig gedaan. Morgen wordt het spectaculair en overmorgen ook, maar dat lezen jullie de volgende keer weer.

• 07 Januari 2011 - 16:30

Christa:

Hoi Els,

Nou klinkt supergoed die vakantie van jou!! Alleen die beestjes, die kleine dan, lijken me niets. Wat een mazzel om twee keer op een pofadder te stappen en daar goed van af te komen. De pofadder was vast te beduusd van deze onbeschaamdheid, om zomaar op hem/haar te stappen, om te reageren. Wel een geluk. Wormen zou ik nog wel overleven, maar schorpioenen!!!!!! Die olifanten, nijlpaarden en dergelijke zijn natuurlijk fantastisch en ik ben dan ook benieuwd naar je foto's. Heb je de leeuw die op jouw afkwam nog kunnen fotograferen, spectaculair, goed dat hij zich bedacht. Nou nog een fijne vakantie verder. Met Iwan gaat het prima en wellicht neem ik hem zondag even mee naar buiten. Afhankelijk van het weer, het dooit flink dus met een beetje mazzel moet dat kunnen. Groetjes, en veel plezier nog.

• 10 Januari 2011 - 07:32

Elly Suers:

Hoi Els, wat een avonturen ben je weer aan het beleven. Nu de laatste dagen lekker zonnen en uitrusten. Goede terugreis en geniet nog maar even.