Aankomst Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Aankomst Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Aankomst Mauritius

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Januari 2011 | Mauritius, Port Louis

Schiphol is groot, maar Johannesburg is pas echt groot. Er zijn hier meer dan 75 incheck balies en wat een chaos. Zo veel mensen. Ik moest inchecken bij balie 39-54. toen ik daar kwam werd ik teruggestuurd naar balie 14. Hier vertelden ze me dat ik naar balie 39 moest. Overal stonden rijen met een wachttijd van zeker een uur. Ik heb een kruier aangesproken dat hij wat voor me moest regelen. Dat heeft hij gedaan. We zijn gewoon bij de binnenlandse vluchten gaan staan en gezegd dat we door de andere incheckbalie hier naartoe zijn gestuurd. Ik had geluk dat er nog een ander stel achter me stond die ook naar Mauritius moesten. Ze trapte er in en wij waren binnen een kwartier ingechekt.
leuke winkeltjes hier.
De vlucht duurde zo'n 4 uur plus een tijdverschil van + 3 uur. Dit was een erg saaie maar goede vlucht. Je had niet het gevoel dat je in een vliegtuig zat. Zelfs de landing ging bijna geruisloos.
Er was weinig te zien omdat bijna alles over zee ging. Ik heb alleen Madagaskar en Reunion zien liggen.
De warmte hier heeft een hoge luchtvochtigheid. Het was 30 graden en ik moest wachten op mijn hotel shuttel. Naar de parkeerplaats gelopen en terug. Tot 3 keer toe. Het hotel gebeld, maar geen hotel shuttle. Ik heb een taxi genomen, anders had ik er nu nog gestaan en naar mijn hotel gereden.
Deze man was heel aardig. Ik had nog geen Mauretiaans geld en hij ging met me naar een ATM machine. Eenmaal onderweg wordt hij door zijn vrouw gebeld. Die gingen we ook nog ophalen. Wij weer op weg, was ze wat vergeten, dus weer terug. Ik heb hem wel gezegd dat ik er niet meer voor ga betalen en dat was prima. Na een uurtje waren we bij het hotel. Werkelijk fantastisch. Mijn voeten werden gereinigd en er werden allerlei spreuken tegenaan gegooid. Het is hier erg hindoestaans allemaal. Overal ligt zand op de grond. alles is casual. Een prachtige kamer. Er stonden twee zwaantjes op mijn bed, met blaadjes enz. Deze zwaantjes waren van handdoeken gemaakt. Ik zit op de begane grond, met een eigen terras. Alles is all inclusive. Ik heb een rondleiding gehad door het complex. Prachtig, prachtig. Als jullie nieuwsgierig zijn geworden. Het hotal is vaan Veranda resorts, het mijne heet pointe aux biches. Het is echt de moeite waard.
Ik was laat, dus ben gelijk gaan eten en daarna naar bed. Ik wil namelijk 's morgens vroeg op om deze week lekker te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Port Louis

Zuidelijk Afrika, Mauritius

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2011

Laatste dag, het zit er op

14 Januari 2011

Het zit er bijna op.

14 Januari 2011

Regen op Mauritius (???)

14 Januari 2011

2e dag luieren

11 Januari 2011

1e dag luieren
Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 79210

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: