Fish River Canyon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Fish River Canyon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Fish River Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

30 December 2010 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen hadden we vrij. Je kon gaan kanoen als je dat wilde, maar daar had ik geen zin in. Ik heb lekker aan de rivier gelegen. Een beetje gekeken naar de buffels en geiten gekeken. Heerlijk relaxt. De rust werd wel verstoord door onze Koreaanse dame (Yena). Zij was ineens erotische opnames aan het maken van haar zelf. Ze had haar camera op een statief en dan ging ze op een boomstam liggen in nog al gewaagde poses. Ze ging zich ook iedere keer omkleden. Jullie begrijpen het al, dat wordt uitgebreid in de groep besproken.
Toen de anderen terug kwamen van het kanoen hebben we geluncht en zijn we de grens over gestoken. Dat volgt nog niet mee om Namibie binnen te komen. Niet omdat het zo druk is, maar om de papieren rompslomp en het scannen van de paspoorten. We hebben anderhalf uur oponthoud gehad. Gelukkig was het niet zo ver vandaag. We konden lekker doorrijden, totdat ...... we een lekke band kregen. We zouden eerst naar ons kamp gaan en daarna naar Sesriem canyon, maar dat hebben we ter plekke omgegooid. Terwijl wij in de canyon hebben gewandeld, heeft de chauffeur de band verwisseld.
Na onze tenten te hebben opgezet zijn we naar de Fish River Canyon gereden om te gaan genieten van de zonsondergang. Het was helaas niet helemaal helder, waardoor het zicht niet optimaal was. We hebben een prachtige wandeling gemaakt en toen we terug kwamen bij de truck stond er champagne en allerlei lekkere snacks klaar. De chauffeur had stoeltjes klaar gezet, zodat we lekker relaxt konden genieten. Nou ja, dat dachten we. Yena (de Koreaanse) liet haar waaier uit haar hand glippen, die richting canyon waaide. De gek sprong er bijna achteraan, maar wonder boven wonder waaide hij weer op het plateau. Grote hilariteit natuurlijk. Daarna terug naar het kamp, waar een heerlijk diner klaar stond.