Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Maun

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Januari 2011 | Botswana, Maun

Het begint gewoon te worden, het afbreken van de tenten en de dieren die dan tevoorschijn komen. Vandaag had 1 persoon 2 schorpioenen en een reuzespin onder haar tent. Je moet hier niet bang of vies uitgevallen zijn, want dan heb je geen leven.
Vandaag gaan we naar Maun om ons voor te bereiden op twee dagen Okavanga delta. We hadden hier weer wat vrije tijd en dat betekent naar het zwembad en een hoop lol maken.
's avonds hadden we weer een enorme wolkbreuk en die hield de hele nacht aan. Dat was echt niet leuk meer. 's morgens moest de hele natte troep ingepakt worden, waarna we naar de Okavanga delta zouden vertrekken.
Botswana is qua landschap niet echt afwisselend. Het bestaat voornamelijk uit struiken en gras. Je moet hier wel uitkijken voor koeien, paarden, ezels en geiten. Die lopen overal langs de kant van de weg. Botswana is de vleesleverancier van Afrika. Het is echt niet te geloven. De chauffeur begint dan al van verre te toeteren, maar de dieren gaan echt niet opzij. Soms moet hij dan ook een noodstop maken. want ze blijven echt op de weg liggen.
Hierdoor duurde de reis dan ook een stuk langer.
Een ander probleem in Botswana is het geld wisselen. Van Mastercard hebben ze niet gehoord. Is wel lekker goedkoop, want ik kan niets uitgeven. De excursies kun je wel met de creditcard betalen. Hoe krom kan het zijn.
Het was vreselijk vannacht. Weer regen. Gelukkig valt dit 's nachts, maar het gaat steeds meer stinken. Ook de matrassen zijn niet meer droog te krijgen.
Nu moeten we met die natte krengen naar de Okavanga delta.
Ik vind kamperen niet zo leuk meer.