Ghanzie, Kalahari, Bosjesmannen - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Ghanzie, Kalahari, Bosjesmannen - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Ghanzie, Kalahari, Bosjesmannen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Januari 2011 | Botswana, Ghanzi

Jammer, Yena is niet op komen dagen. Eigenlijk wel logisch, want ze zou enorm in de maling genomen worden. Voor een aantal mannen was het niet zo leuk dat ze wegging, want zij waren zeer gecharmeerd van haar. Deze mannen gaan ook naar Thailand, dus dan weet je het wel.
We hadden trouwens nog een enorme wolkbreuk voordat we gingen eten. Zo erg zelfs, dat de televisie uitviel. Terwijl ik net in de grote prijs van Parijs zat. Eindelijk weer eens televisie en dan gebeurt dit. Het bleef maar regenen, gelukkig zaten we in een hotel. Het eten was prima. Nadat ik al die heerlijke biefstukjes in het Etosha park voorbij had zien komen heb ik een zebra steak besteld. Hier krijg je zo'n kleine 300 gram plus aardappels + groente voor zo'n 8 euro. en dat geldt voor alle gerechten. een halve liter bier kost 80 cent en een glas wijn tot de rand toe gevuld 1,50 euro.
lekker goedkoop dus.
Vandaag gaat de tocht naar Ghanzi, Botswana. Dit is meer een tussenstop, maar hier hadden we 's middags een wandeling met de bosjesmannen. Zij vertelden ons welke planten zij gebruikten, ook medicinaal. Zo kwamen we bij de plant die je van het hoesten en verkoudheden af zou helpen. Ik heb daar een stuk van genomen en wonder boven wonder ik heb na die tijd amper nog gehoest. 's avonds hebben we een dansfeest van ze bijgewoond. Ze dansten rond een kampvuur, maar de muziek was allemaal hetzelfde. om half tien zijn we naar de truck gegaan om oud en nieuw te vieren, maar iedereen viel om van de slaap, dus het feest was snel afgelopen.