Dagje uit naar Deshaies - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Dagje uit naar Deshaies - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Dagje uit naar Deshaies

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

31 December 2014 | Guadeloupe, Guadeloupe

Ik was al weer vroeg op, 7 uur. Maar ja, wat wil je als je er ook vroeg in gaat. Ik ben nu weer aardig fit, dus mijn ritme wordt anders.
Voor vandaag had ik besloten om naar Deshaies te gaan. Een plaatsje wat zo'n 6 kilometer zuidelijker ligt. Dat wilde ik eerst te voet doen, maar het strand loopt niet helemaal door, waardoor je enorme omwegen moet maken. Dus dan maar de bus. Om kwart voor negen was ik bij de bushalte, terwijl de bus pas om kwart over negen ging. Maar hier weet je het maar nooit. Ik stond nog geen 5 minuten of er stopte al een auto. Of ik mee wilde rijden. Hij moest ook naar Deshaies. Tjonge, wij met al onze criminaliteit krijgen gelijk de zenuwen. Dus ik vroeg hem wat ik moest betalen. Nou, niks. Het is hier normaal dat je mensen mee neemt van een bushalte, omdat die niet regelmatig rijden. Daarnaast werkt hij hier en moet hij het zelfs doen. Dat was geweldig, want ik was niet om kwart voor tien in dat plaatsje, maar om iets over negenen.
Leuk daar, kleurige huisjes, mooie baai, echt het vakantiegevoel. Omdat ik zo vroeg was besloot ik ook om naar de botanische tuinen te gaan. Dat heb ik geweten. Dat was een 2 kilometer, maar heuvelopwaarts. Ik kwam dan ook compleet oververhit aan. De casseer zei gelijk dat ze een shuttle hadden om mensen terug te brengen. Het was daar fantastisch. Ik heb alle flora gezien (geen fauna) wat ik later in de vakantie in het echt ga zien. En zo veel kolibries. Deze zijn zo moeilijk te fotograferen, maar het is met toch weer gelukt.
Nadat ik alles gezien heb ben ik met de shuttle teruggebracht. Ik vertelde de chauffeur dat ik eigenlijk nog naar het strand la Grande Anse wilde. Hij vond het geen probleem mij daar naar toe te brengen. Kostte weer niks. Echt mooi, jammer dat ik mijn snorkelspullen niet bij me had, want de zeeschildpadden zwommen op zo'n 50 meter.
Omdat ik nog aardig wit ben, kon ik niet constant in de zon blijven, dus na een uurtje ben ik naar een bushalte gegaan. Deze hebben me weer bij het hotel afgezet voor wel 1 euro 40.
Ik had tijd genoeg en ben lekker naar het zwembad gegaan. Poeh, poeh, wat een drukte. Wel 2 mensen. Ik heb daar een paar uur gelegen en gezwommen en toen terug naar mijn kamer, waar ik me lekker opgefrist heb.
Uiteraard de site bijgewerkt en nog wat dingetjes op de computer bijgewerkt.
Hier gebeurt vanavond niks. Het is Frans en daar doen zie niet aan Oud en nieuw zoals bij ons. Maakt mij ook niet uit. Ik heb een heerlijke dag gehad. Ik ga nu koken.
Allemaal een heel goed 2015

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 79262

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: