1 januari 2015 - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu 1 januari 2015 - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

1 januari 2015

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Januari 2015 | Guadeloupe, Guadeloupe

Oud en Nieuw wordt hier niet gevierd. Tja, het is een franse kolonie en in Frankrijk vieren ze het ook niet. Het naburige hotel had wat vuurwerk, want daar zitten veel Duitsers en Zweden. Ze hadden wel zo'n 10 vuurpijlen, maar wel hele mooie.
Vandaag was het een zeer rustige dag. Alles was gesloten, er reden geen bussen en geen taxi's, oftewel, ik heb weer een aantal kilometers gelopen.
Het stormde gigantisch vandaag. Ik had een strandwandeling gepland van zo'n 5 kilometer. Je kunt hier namelijk van het ene naar het andere strand wandelen. En op het strand liggen ging niet, want je werd gezandstraald. Ik denk dat het wel windkracht 8 was.
Het is hier heel bijzonder. Ik moest op een gegeven moment een rotsheuvel op met allemaal bomen (een soort oerbomen). Ik moest wel opletten, want ik zag allemaal holen van vogelspinnen. Gelukkig vliegen ze al voor je weg als ze je horen, maar toch.
En dan kom je aan het eind van zo'n pad en sta je ineens weer aan het strand. En oh, oh, wat een drukte. Dus niet.
Door de harde wind was er ook een enorme golfslag. Ik kwam een paar mannen tegen en zeiden me dat ik absoluut niet het water in mocht nu. Vorige week had het ook zo gestormd en zijn er mensen, die aan het zwemmen waren, met een enorme golf op het stand gekwakt en hadden hun been , arm of voet gebroken.
Ik heb geprobeerd te zonnen, maar ik zat werkelijk van onder tot boven onder het zand. Dit was niet leuk meer.
Onderweg moest ik over het terrein van een naburig hotel en daar heb ik geluncht onder de palmbomen. Heerlijk, dat was nog te doen. Wat een mensen hier. Er was net een vlucht met Zweden en Koreanen aangekomen. Het is een 5 sterren hotel, maar ik kreeg mijn tonijnsalade in een plastic bak met plastic bestek. Dat kan echt niet. bleek het een all inclusive hotel te zijn.
Ik heb daar een uurtje genoten van allerlei personages en ben toen teruggegaan naar mijn hotel.
Ben direct naar het zwembad gegaan om af te koelen, want warm is het hier wel. Heerlijk gelegen onder de parasol, totdat het echt bewolkt werd en toen naar mijn kamer.
Lekker biertje drinken, kijken wat ik morgen ga doen. Eigenlijk weet ik dat al, maar moet het nog even uitwerken.

  • 02 Januari 2015 - 11:07

    Manouk Peterse:

    Je had niet helemaal naar Guadeloupe gehoeven Els, bij ons kun je ook microdermabrasie laten doen. Het zonnetje moet je er dan maar bij denken.
    Het was gisteren dus een lekker rustig dagje voor je. Heel goed.

  • 02 Januari 2015 - 11:13

    Wim Rensen:

    Onder de parasol met een drankje, daar rust je pas echt uit.
    Vaker doen.
    Groetjes.

  • 02 Januari 2015 - 20:53

    Irma:

    Hoi Els

    zo te lezen gaat het goed met je en heb je het naar je zin.
    Hier gaat alles goed hoor Indy is een stuk rustiger door Lady Dimlpe !
    Je zou er bijna een klein hondje bij nemen !!!!!

    Gr Irma

  • 02 Januari 2015 - 21:43

    Sam:

    Klinkt fijn allemaal els! Geniet ervan!
    Groetjes
    Sam

  • 03 Januari 2015 - 09:47

    Saskia:

    wat klinkt het allemaal geweldig, zo te lezen heb je het goed naar je zin. Ik ben inmiddels weer thuis, Iwan heeft het naar z'n zin zo te zien, die geniet van alle aandacht van Manon en Sam. Geniet van al het moois en blijven schrijven, dan lijkt het net alsof we in de buurt zijn. Groetjes Saskia en natuurlijk ook van manlief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 79205

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: