De Blue Lagoon bezocht - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu De Blue Lagoon bezocht - Reisverslag uit Guadeloupe, Guadeloupe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

De Blue Lagoon bezocht

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Januari 2015 | Guadeloupe, Guadeloupe

Vandaag wilde ik naar de Blue Lagoon (was dat wel zo?) Dus vroeg opgestaan om met de bus naar St. Rose te gaan Wij zitten altijd te zeuren over de NS die niet op tijd rijdt, maar hier is het een slagje erger. Er zou een bus moeten komen om tien over 8, maar dat werd tien voor 9. Gelukkig was het maar een 10 minuten, want alle afvaarten naar de lagune zijn tussen 9 en half 10. Ik daar spontaan geboekt en uiteindelijk waren we met z'n achten. Ik geloof dat ik weet wat ik ga doen. Tolken. Ik was met een aantal Italianen en Duitsers en ze hoorden dat ik Frans sprak. Ze kwamen iedere keer naar me toe of ik wilde vertalen. Echt, heel erg leuk. We zijn eerst naar mangrove bossen geweest en daarna naar een eilandje bij het koraalrif. Hier kreeg ik toch wel de wow factuur. Witte stranden, wuivende palmen en een prachtig gekleurde zee.
Er stond echter zo veel wind dat het snorkelen niet echt lukte. Je masker en mondstuk werden gewoon van je gezicht geblazen.
We hebben nog geluncht op dat eiland en op de terugweg zijn we nog langs een paar eilanden geweest.
Het plaatsje St. Rose was erg chaotisch en niet schoon. Alleen, ik was weer eens de weg kwijt, en moest het vragen. Het is werkelijk bizar. Iedereen vindt dat ik goed Frans spreek en ik begin er zelf ook nog in te geloven. Ik vraag iedereen de weg, of waar ik iets kan vinden enz.
Uiteindelijk de bushalte weer gevonden en maar wachten. Ik was natuurlijk weer oververhit. Want het is hier zo ontzettende warm, dan denk je dat de wind je afkoelt, maar die is ook veel te warm.
Toen ik terug was ben ik gelijk het zwembad ingedoken.
Daarna nog even wat inkopen gedaan bij de plaatselijke supermarkt. toen ik daar was vielen er allerlei flessen en andere toestanden uit de schappen. De vrouw van de supermarkt vertelde dat er een soort mini cycloon overnaadse. Het verbaase me niks.
Nu zit ik op mijn terras, vergezeld van inmiddels vier katten. En ga zo koken.
Ik heb vandaag toch wel een soort van wow factor gehad.

  • 09 Januari 2015 - 20:44

    Kees:

    Hoi
    Ik heb een vraag.
    Voor mijn werk ben ik 21 januari in Guadeloupe .
    Ik zoek een tolk voor een paar uur.

    Ik Google en zoek en kom op jou site uit.

    Weet jij een tolk op Guadeloupe?

    Ik zou er geweldig mee geholpen zijn. Voorkeur Ned. Frans, maar mag ook Engelstalige zijn.
    gr
    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 79261

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 05 Januari 2018

Zimbabwe, Botswana en Zuid-Afrika

25 December 2015 - 13 Januari 2016

Costa Rica en Panama City 2015 2016

29 December 2014 - 11 Januari 2015

Guadeloupe 29-12-2014 - 11-01-2015

05 December 2013 - 30 December 2013

Hong Kong, Nieuw Zeeland, Maleisie 2013

14 December 2012 - 31 December 2012

Kenia en Tanzania 2012

16 December 2011 - 07 Januari 2012

Kerstmis bij de familie Gilles

14 December 2010 - 15 Januari 2011

Zuidelijk Afrika, Mauritius

10 December 2009 - 15 Januari 2010

Bangkok Australie San Francisco

Landen bezocht: