Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Quepos

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Januari 2016 | Costa Rica, Quepos

Vanmorgen weer vroeg opgestaan, zonder ontbijt. Het was een tocht van zo'n kleine 5 uur. We verlieten het bergachtige, regenachtige gebied. Hoewel met de regen viel het reuze mee. Alleen 's morgens tot een uur of 9 wat en niet de gehele tijd. Het was een prachtige rit, met mooie vergezichten. Halverwege zijn we ergens aan de kant van de weg gestopt bij een stalletje waar we wat koffie en zo genuttigd hebben. Dit lag langs een rivier. Als we de brug over zouden steken zouden we krokodillen zien en ja, wat een grote jongens. Dat was wel heel apart na al die dagen dat je alleen maar vogels ziet en wat zoogdieren.
We moesten nog anderhalf uur, maar dat was prachtig. Langs de Pacific. Mooie zeegezichten. De temperatuur steeg ook met het uur. Het was zo'n 35 graden toen we aankwamen en nog maar niet over de luchtvochtigheid te spreken. Alles plakte. Maar niet getreurd. Met ons vieren (inmiddels een hecht team) zijn me met een catamaran mee geweest om dolfijnen te spotten, te eten, cocktails drinken en snorkelen. De volgorde is niet helemaal zoals het ging. Het was een boot waar 100 mensen op konden. We hadden het dus een beetje Spaans benauwd om met zo velen te gaan snorkelen. Er waren wel geteld 16 mensen aan boord. Heerlijk. Na een uur legde de boot stil bij een rif, waar we konden snorkelen. Prachtig, zo veel verschillende vissen gezien (geen foto's van) in alle kleuren, groot en klein. Na een half uurtje zijn we uit het water gegaan en hebben we gegeten. Wederom fantastisch. Vervolgens op zoek naar dolfijnen, maar dat lukte niet. Ze waren niet thuis. Op de terugweg hebben we de zonsondergang gezien. Het was jammer dat op het laatste moment, als de zon echt oranje is en het water raakt, er een wolk voor hing, waardoor je een heel gek beeld kreeg. Ik heb dus een andere foto toegevoegd.
Toen we thuis kwamen waren we te moe om nog wat te doen. We hebben nog wat bij het zwembad gezeten. Ja, heus waar, het eerste hotel met een zwembad.
We lagen vroeg op bed.