Hwange National Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Hwange National Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Hwange National Park

Door: Els Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Els

26 December 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hoera, via de helpdesk zijn de foto's van dag 1 geplaatst. Het is hier bar en boos met internet. Ik probeer nu foto's van dag 2 door te sturen. Het komt allemaal nog wel goed voordat we terug zijn, maar de komende twee dagen (het is nu 27 december) hebben we geen stroom, geen wifi en nog iets niet. Echt terug in de tijd. Gisteren hebben we de groep ontmoet. Het is volle bak. 21 man. Twee Nieuw-Zeelanders, twee Zwitserse meiden, een Amerikaanse, een Ier, een Canadese, vier Polen en de rest Australiers. We hebben elkaar voorgesteld en zijn vrij snel gaan slapen. Hoewel slapen; we lagen naast een rails, er was een party en het regende pijpenstelen en het onweerde. Ik heb niet zo veel geslapen. Vanmorgen vertrokken we om half 9 richting Hwange National Park. Een rit van ruim 3 uur. Had ook 6 uur kunnen duren, maar het was niet druk. Ons tentje opgezet en verder kennis gemaakt met de groep. Omdat we redelijk vroeg waren hadden we een uurtje de tijd om te relaxen. Er werd stevig gekaart en Manon kwam ook helemaal tot leven. Ook zij mee gedaan. In die tussentijd kregen we nog een stevige tropische regenbui, maar dat hinderde niet. Alles wat nu viel viel niet tijdens de game drive. Om half drie werden we opgehaald om naar het Hwange National Park te gaan, waar we wild zouden spotten. Hwange National Park staat bekend om zijn grote populatie aan olifanten. We waren erg nieuwsgierig. Temperaturen hier variëren per dag met zeker 10 graden. 's Morgens is het bloedheet en dan voel je dat de regen komt. De temperatuur zakt enorm en zit je ineens met je fleecejack aan. Het was zo'n drie kwartier rijden naar het park. Onderweg zagen we natuurlijk weer de bavianen. Eenmaal in het park aangekomen duurde het even voordat we de eerste vogels zagen. Het was erg rustig met het wild. Waarschijnlijk door de regen, olifanten hoeven niet ver uit de dekking te komen om te drinken en dat geldt voor alle dieren. We hebben een poos moeten rijden om wat te zien. We hebben in het begin veel vogels gespot, o.a. de kraanvogels, arenden en nog meer. Toen kwamen we een giraf tegen. Ook nog een cheetah gespot en dat was wel heel bijzonder voor dit gebied. Het valt me op dat hier veel giraffen solitair leven. Verder nog waterbokken en zebra's gezien, maar nog steeds geen olifanten. Het werd al donker en zijn terug gegaan naar de camping. Onderweg kwamen we nog een kudde buffels tegen. Dat was overigens de eerste van de big five die we gespot hebben. Op het laatste stukje zagen Manon en ik nog wilde honden, die noemen ze hier painted dogs. Die naam komt omdat ze heel erg raar gevlekt zijn, waardoor het lijkt dat ze geschilderd zijn. Helaas was het te donker om ze nog te fotograferen. Eenmaal in het kamp, eten en lekker slapen.