Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Els Kooijman - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Els Kooijman - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Els Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag konden we uitslapen, wel tot 7 uur. Als dat tenminste zou lukken. We kregen tijdens het inchecken in het hotel een paar oordoppen mee, omdat we midden in het uitgaansgebied zitten. En dat was ook wel te horen. Maar ...... het was nog goede muziek ook. We waren kapot van de hele dag lopen, maar toch nog het gevoel hebben om even naar de kroeg te gaan. Ik kreeg gewoon energie van die muziek. Manon ook, maar dan slaapenergie. Die was om half 10 al in diepe slaap. Ik heb mijn blog bijgewerkt en lag iets over 11 uur er in. Had een paar pillen ingenomen en heb niets meer gehoord. We hebben heerlijk geslapen.
Vandaag rondje Kaap de Goede Hoop gedaan. De route liep helemaal langs de kust tot het natuurreservaat Kaap de Goede Hoop. Wat een schitterende uitzichten en wat een wind. We gingen naar de vuurtoren, wat een aantal meters hoog lag. We waaiden echt bijna uit onze kleding. We hadden een paar Brazilianen bij ons die een foto maakten maar die snapten er niks van. Daarom is ie ook in het zwart wit. Ons haar zit nu volgens een coupe a la windhoos.
Daarna zijn we naar Boulders Beach geweest. Hier leeft een kolonie pinguïns. Dat was echt grappig. Wat een leuke beestjes. De jongen zijn bijna volwassen en hebben nog donsjes. Ze zijn nu ontzettend lelijk. Vervolgens zijn we gaan lunchen in Simonstown. Een heel leuk stadje, maar ook een heel leuk restaurant, met uitzicht op de haven. We hadden een uur de tijd hiervoor. We hadden al gezien dat er wat marktkraampjes waren. Daar hebben we gekeken en wat souvenirs gekocht. Hoe ik mijn kudu mee naar huis moet nemen is nog de vraag. Hij zo groot als een trolleykoffertje. Het was inmiddels enorm druk geworden op de wegen. De Zuid Afrikanen hebben deze week massaal vrij genomen vanwege het carnaval en wilden allemaal naar het strand. Wij hebben een kleine omweg genomen en zijn via een paar bergweggetjes naar Stellenbosch gereden voor een wijnproeverij. Vijf verschillende soorten geproefd. Het werd steeds gezelliger, ook de Brazilianen kwamen los. Zij spraken heel erg slecht Engels, een zei dat hij een beetje Frans sprak. Ik ook, maar ik moest hem nog woorden bij brengen. Toen terug naar het hotel en we gaan nu nog een hapje eten. I
Het wordt steeds gekker met dat eten. We hebben nu kreeft gegeten. Het kost hier allemaal bijna niks. Inmiddels zijn we terug in ons hotel. De bars draaien al op volle toeren en weer heerlijke muziek. Hier slapen we weer goed op.
Morgen is het zo ver. Terug naar Nederland. Nog wel een dagje Kaapstad. Ook die is al vol gepland, maar dat lezen jullie morgen.

• 04 Januari 2018 - 09:34

Anne:

Wauw Els, wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Heerlijk zo in de natuur! Geniet van jullie laatste dagje en alvast een goede reis terug! Groetjes Anne

• 04 Januari 2018 - 21:54

Sam:

Pinguins rule!
    Wat een leuke diertjes! ze lijken helemaal niet schuw he.